Τρίτη, 22 Μαΐου 2012

ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΥΠΟ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ & ΕΘΝΙΚΟΙ ΔΡΥΜΟΙ


4ο ΝΗΠ/ΓΕΙΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ
Την προηγούμενη εβδομάδα ασχοληθήκαμε με «Το Δάσος» … και μέσω του θέματος αναφερθήκαμε στα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν…
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας ένα σχετικό παραμύθι από τη βιβλιοθήκη μας, με τίτλο «Ο λύκος και η Πρασινοφυλλίτσα».
Στόχος μας ήταν να χαλαρώσουν τα παιδιά, να απολαύσουν τη διήγηση ενός παραμυθιού, να προβληματιστούν «βλέποντας» το λύκο από μια άλλη οπτική γωνία και να εισαχθούν στο θέμα …
· Αρχίσαμε να σκεφτόμαστε ποιά άλλα ζώα του δάσους είναι υπό εξαφάνιση… και διατυπώθηκαν διάφορες απόψεις από τα παιδιά….
-Αρκούδα
- Ελάφι
-Σκαντζόχοιρος
- Φίδι
-Αλεπού

…αλλά τελικά μάλλον μπερδευτήκαμε περισσότερο αφού τα παιδιά άρχισαν να διαφωνούν μεταξύ τους! Παρ΄όλα αυτά, στόχος ήταν να εκφράσουν τα παιδιά προσωπικές γνώσεις και απόψεις.
Τη λύση μας έδωσε ένα σχετικό
dvd , το οποίο και παρακολουθήσαμε με μεγάλο ενδιαφέρον.
Στόχος
μας ήταν να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με την τεχνολογία (Τ.Π.Ε.) και να αντιμετωπίζουν τα
dvd και την τηλεόραση ως μέσο αναζήτησης πληροφοριών και εμπλουτισμού γνώσεων.
Όταν ολοκληρώθηκε η προβολή του dvd είχαμε μάθει ποιά από τα ζώα του δάσους είναι προς εξαφάνιση και είχαμε ακούσει και κάποια βασικά χαρακτηριστικά για κάθε ένα από τα ζώα αυτά.

· Έτσι για νη μην τα ξεχάσουμε συμφωνήσαμε να τα γράψουμε, κάνοντας μια λίστα αναφοράς!
Στόχος ήταν να χρησιμοποιούν τη γραφή ως μέσω καταγραφής πληροφοριών και να γράφουν με φωνολογική επίγνωση..
· Στη συνέχεια μιλήσαμε για τον Αρκτούρο και για κάποιους από τους Εθνικούς Δρυμούς της χώρας μας, όπως της Πίνδου, του Ολύμπου, της Πάρνηθας και της Σαμαριάς… αφού μέσα εκεί ζουν και προστατεύονται ορισμένα από τα ζώα για τα οποία μιλήσαμε.
· Προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα το θέμα, ανατρέξαμε σε ένα βιβλίο με τον χάρτη της Ελλάδας για να εντοπίσουμε πού βρίσκονται αυτοί οι εθνικοί δρυμοί! Το βιβλίο μάς βοήθησε πολύ καθώς στα σημεία όπου υπάρχει ο Εθνικός Δρυμός είχε και την εικόνα του αντίστοιχου ζώου που προστατεύεται..πχ. στον Εθν. Δρυμό της Σαμαριάς είδαμε ένα μικρό κρι-κρί, στης Πίνδου μια αρκούδα κτλ…
· Τότε σκεφτήκαμε να βάλουμε κάποιο σχετικό σημάδι και στον ομαδικό χάρτη της τάξης μας (τον είχαμε φτιάξει την 25η Μαρτίου -ευχαριστούμε το 5ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης για την ιδέα- και τον χρησιμοποιήσαμε και το Πάσχα για τα Ελληνικά έθιμα σε διάφορες περιοχές.)
Τι «σημάδι» όμως θα βάζαμε;;;
Να ζωγραφίσουν δέντρα πρότεινε ένα νήπιο(αφού είπαμε ότι οι Δρυμοί έχουν και πλούσια βλάστηση) ή μια αρκούδα, πρότεινε ένα άλλο… κι έτσι έγινε!
Στόχος των παραπάνω δραστηριοτήτων ήταν να «διαβάζουν» χάρτες και να προσανατολίζονται μέσα σ΄αυτούς. Επίσης, να επινοούν και να χρησιμοποιούν σύμβολα προκειμένου να υποδηλώσουν κάτι.
· Την ημέρα μας την κλείσαμε ολοκληρώνοντας ένα ομαδικό κολλάζ για το δάσος. Είχαν ζωγραφίσει από την προηγούμενη ημέρα, αφού είχαν χωριστεί σε 3 όμαδες… των δέντρων, των λουλουδιών και των ζώων.
Στόχος ήταν να δουλέψουν σε ομάδες, να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία τους, να χρησιμοποιήσουν διαφορετικά υλικά και να εκφραστούν δημιουργικά.
Τα παιδιά συνεργάστηκαν, δημιούργησαν, εκφράστηκαν, συμμετείχαν ενεργά και έδειξαν ενδιαφέρον καθ΄ όλη τη διεξαγωγή των δραστηριοτήτων.
Αυτό που τα ενθουσίασε ιδιαίτερα, ήταν το dvd.
Οι στόχοι επετεύχθησαν και τα παιδιά απόλαυσαν το ταξίδι της γνώσης!

1 σχόλιο:

  1. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΑΣ . ΜΠΡΑΒΟ . ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή