Σάββατο, 10 Νοεμβρίου 2012

Project:" Ένα σποράκι ταξιδεύει" - 10ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης


10ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

ΕΝΑ ΣΠΟΡΑΚΙ ΤΑΞΙΔΕΥΕΙ...

Επειδή όλο αυτό το διάστημα τα θέματα παρουσιάζονταν στα παιδιά έτοιμα και οργανωμένα, σκέφτηκα ότι θα ήθελα να μάθω τα ενδιαφέροντα των παιδιών, τι τα απασχολεί, τι σκέφτονται, με τι θα ήθελαν να ασχοληθούν.

Έτσι, η μέρα ξεκίνησε διαφορετικά για τα παιδιά.

Τους είπα ότι δεν είχα φέρει τίποτα για να δούμε και να κουβεντιάσουμε
και τα ρώτησα με τι θα ήθελαν να ασχοληθούμε.
Ο καθένας σκέφτηκε και το ανακοίνωσε στην ομάδα.
Αρκετοί είπαν ότι θα ήθελαν να μάθουν για τα λουλούδια.

Δηλαδή τι θέλετε να μάθετε;

και τι θέλετε να κάνουμε με τα λουλούδια;

Στη συνέχεια αναφερθήκαμε στις ονομασίες του Νοέμβρη
και τις ζωγραφίσαμε στην ομάδα

Επηρεασμένοι από την ονομασία "σποριάς", 
αποφασίσαμε να φυτέψουμε λουλούδια 
και ο καθένας ανέλαβε να φέρει κάτι συγκεκριμένο (χώμα, γλάστρες, βολβούς)

Διαβάσαμε το παραμύθι "Ένα σποράκι ταξιδεύει" 
και ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση















Τα παιδιά στη συνέχεια έφεραν βολβούς, σπόρους, χώμα και γλάστρες 
όπως είχαν συμφωνήσει.

  • Παρατηρήσαμε τους βολβούς και τους χωρίσαμε ανά μέγεθος και ανά είδος


  • Αφού κουβεντιάσαμε για το πώς φυτεύονται οι βολβοί, ξεκινήσαμε...



  • Φυτέψαμε σε κεσεδάκια φακές και φασόλια για να δούμε πιο γρήγορα την εξέλιξη των φυτών

και παίξαμε με το γλωσσοδέτη
"ο παπάς ο παχύς έφαγε παχιά φακή, γιατί παπά παχύ έφαγες παχιά φακή;"
Γελάσαμε αρκετά με τα σαρδάμ που κάναμε!!!

  • Παρακολουθήσαμε στον Η/Υ την εξέλιξη των φυτών



  • Το κάθε παιδί ζωγράφισε τα στάδια εξέλιξης των φυτών, όπως τα είχε κατανοήσει







  • Γράψαμε όπως μπορούσαμε τα μέρη ενός φυτού

  • Δημιουργήσαμε με φύλλα και φτιάξαμε

καράβια

δέντρα


στεφάνια

και ανθρώπους


  • Για το τέλος αφήσαμε το μύθο της Περσεφόνης
Παρακολουθήσαμε το σχετικό video

και τον εικονογραφήσαμε
ακούγοντας πάλι την ιστορία 
γιατί μας έκανε μεγάλη εντύπωση!!!


Στόχος της υλοποίησης του σχεδίου εργασίας  ήταν:

  1. Να σκεφτούν ένα θέμα τα ίδια τα παιδιά, να προτείνουν δραστηριότητες και να τις υλοποιήσουν.
  2. Να μάθουν τα στάδια ανάπτυξης ενός φυτού και τα μέρη του μέσα από παραμύθια, βιβλία, Η/Υ και να τα απεικονίσουν όπως μπορούν.
  3. Να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν.
Κατά τη διάρκεια επεξεργασίας του θέματος διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά ήταν πιο υπεύθυνα σχετικά με τα υλικά που έπρεπε να φέρνουν και πιο συγκεντρωμένα στις δραστηριότητες, αφού κάθε μέρα τσεκάραμε τον πίνακα αναφοράς που είχαμε φτιάξει και αποφασίζαμε για τις επόμενες δραστηριότητες.

2 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία δουλειά μπράβο!!! Θα την βάλω στο Pinterest και στο Twitter για να την δουν κι άλλοι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή