Σάββατο, 9 Μαρτίου 2013

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΝΤΟΒΑΖΑΙΝΑΣ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ



                                      ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΟΝΤΟΒΑΖΑΙΝΑΣ
                                                         6 ΜΑΡΤΙΟΥ
                      ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ

Η Σχολική Βία είναι ένα θέμα ευαίσθητο στη προσέγγισή του όταν αφορά παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ωστόσο, στο νηπιαγωγείο υπάρχουν κρούσματα σχολικής βίας (λεκτικής ή σωματικής) και γι’ αυτό είναι  σημαντικό να γίνονται δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να αντιληφθούν πόσο αρνητική είναι κάθε μορφή βίας στο σχολείο.
Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας, στις 6 Μαρτίου οι δραστηριότητες της ημέρας είχαν τους εξής στόχους:
·         Την ευαισθητοποίηση των παιδιών πάνω στο θέμα
·         Την προσέγγιση των διαφορετικών συναισθημάτων που γεννούν ανάλογες συμπεριφορές
·         Τη προφορική έκφραση των προβληματισμών τους πάνω στο θέμα
·         Τη δημιουργική έκφρασή τους εικαστικά και ομαδικά

Το ερέθισμα για τον αρχικό προβληματισμό των νηπίων στο θέμα ήταν  η  αφίσα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς την οποία είδαν τα παιδιά αναρτημένη μόλις ήρθαν και άρχισαν να ρωτούν γι’ αυτή.
  • Η εισαγωγή στο θέμα έγινε με την παράσταση κουκλοθέατρου που παρακολούθησαν τα παιδιά. Η παράσταση βασίστηκε στο σενάριο της Φυλλιώς Νικολούδη «Μίλα, μη φοβάσαι!».
  • Μετά το κουκλοθέατρο κατασκευάσαμε ένα μικρό πλακάτ ο καθένας για να διαδώσουμε το σύνθημα που μας έμαθαν οι ήρωες του κουκλοθέατρου,  «Μίλα, μη φοβάσαι!». Το παιδιά, πήραν τα  πλακάτ μαζί τους το μεσημέρι.


  •   Με ερέθισμα  δύο βιβλία,συζητήσαμε για τα συναισθήματα που προκαλούνται όταν κάποιος συμμαθητής φέρεται άσχημα και κάθε ένας μαθητής ανέφερε τις ανάλογες εμπειρίες που είχε.
  • Καθώς η Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής βίας έπεσε μέσα στις Απόκριες,  κατασκευάσαμε μια μάσκα κλόουν του οποίου το στόμα μπορεί να αποσπασθεί και να γίνει χαρούμενο ή λυπημένο (γι’ αυτό το σκοπό χρησιμοποιήσαμε  πατς).
  • Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής, παίξαμε με τις μάσκες αλλάζοντας το στόμα του κλόουν αλλά και το συναίσθημά του ανάλογα με τη πρόταση που άκουγαν τα παιδιά. Για παράδειγμα, στο σχολείο των κλόουν ο ένας είπε στον άλλον ότι έχει άσχημα ρούχα.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
  1.  Άγκασι,Μ.(2006).Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε, (απόδοση: Καλλιόπη Κύρδη), Αθήνα: Μεταίχμιο.
  2.  Βέρντικ, Ε.Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε, (απόδοση: Καλλιόπη Κύρδη), Αθήνα: Μεταίχμιο. 
  3. Νικολούδη, Φ.(2013).Μίλα, μη φοβάσαι!.Σύγχρονο Νηπιαγωγείο.92/26-27.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου