Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2017

ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ FREINET- Επιμορφώσεις Σχολικής Συμβούλου


ΒΑΣΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ FREINET 1. Συνεργασία- Πολιτειότητα Με την υποστήριξη της ομάδας αναπτύσσεται η φιλία, η συνεργασία, η αλληλοβοήθεια, το μοίρασμα, ο αλληλοσεβασμός. Οι μαθητές λειτουργούν ως κοινότητα, αναλαμβάνουν ρόλους και ευθύνες σε συλλογικά έργα και δράσεις. Με αυτόν τον τρόπο λειτουργίας, καλλιεργείται στα παιδιά υπευθυνότητα, συνέπεια, αυτονομία, ελευθερία. Ενδεικτικές Δραστηριότητες: • Πότισμα των λουλουδιών της τάξης • Καταμερισμός της φροντίδας του σχολικού κήπου • Βιβλιοθήκη • Ανακύκλωση ή • Σύνταξη των σχολικών εντύπων • Μαθητικά Συμβούλια 2. Ελευθερία και Έκφραση • Ελευθερία επιλογής των Σχεδίων εργασίας-δράσεων (συλλογικών και ατομικών, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα, τις κλίσεις και τα ταλέντα των μαθητών) • Ελευθερία στην κίνηση μέσα στην τάξη (και στα εργαστήρια κατά την υλοποίηση των εργασιών) • Ελευθερία στο σχεδιασμό του ατομικού πλάνου εργασίας 3. Επικοινωνία • Επικοινωνία για την συνεργασία στην τάξη ανάμεσα στους μαθητές. • Επικοινωνία για τη συνεργασία με άλλες τάξεις μέσω της αλληλογραφίας. • Επικοινωνία για την αξιοποίηση, διάδοση, δημοσίευση των πνευματικών έργων των μαθητών μέσω των σχολικών εντύπων. Εργαλεία – τεχνικές της ελεύθερης έκφρασης και επικοινωνίας • Το Τυπογραφείο • Η έκδοση της σχολικής εφημερίδας • Τα Μικρά βιβλία • Η αλληλογραφία • Ο κινηματογράφος 4.«Φυσική» Μέθοδος Μάθησης. Πειραματικός Ψηλαφισμός. • Οι μαθητές μαθαίνουν γραφή και ανάγνωση με την αλληλογραφία, τα Μικρά βιβλία, την εφημερίδα, τα κείμενα των ίδιων των μαθητών. • Η μάθηση βασίζεται στα Σχέδια εργασίας – δράσης τα οποία είναι συλλογικά και ατομικά. • Οι μαθητές μαθαίνουν μαθηματικά με αληθινούς υπολογισμούς για ζητήματα της τάξης ή για κατασκευές και πειράματα και εξασκούνται με ασκήσεις για να βελτιωθούν ώστε να ανταποκριθούν στις αληθινές περιστάσεις. • Η μάθηση εδώ επιτυγχάνεται με την έρευνα και την ανακάλυψη, μέσω δοκιμής και λάθους, με το λάθος εδώ να αποτελεί ευλογία και όχι μομφή! Μεθοδολογία • Τα Σχέδια εργασίας- δράσης (πρότζεκτ) με τους μαθητές να σχηματίζουν ομάδες και να επισκέπτονται χώρους και τόπους, να παίρνουν συνεντεύξεις, να φωτογραφίζουν. • Βιωματική μάθηση, μέσω της εμπειρίας • Διαθεματικότητα 5.Κέντρα ενδιαφέροντος (complexe d'intérêt) • Tα ενδιαφέροντα των παιδιών και η φυσική τους περιέργεια είναι τα σημεία εκκίνησης για μία διαδικασία μάθησης. 6. Η σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία • Ένα σχολείο με υποστηρικτικούς θεσμούς πολιτειότητας, υγείας και πολιτισμού, ένα σχολείο χωρίς κάγκελα, ανοιχτό και δημόσιο με όρους ισότητας και ελευθερίας. • Ενισχύονται οι διαδρομές από το σχολείο προς την κοινότητα. ΠΗΓΗ:https://skasiarxeio.wordpress.com/κειμενα/.../σοφία-λάχλου-οι-αρχές-της-παιδαγωγικής ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΓΚΛΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ FREINET ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Δρ Τριανταφυλλιά Νικολούδη Σχολική Σύμβουλος 7ης Περιφέρειας Π.Α. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ FREINET ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ F(reinet): Συνεργασία- αλληλοσεβασμός-αλληλοβοήθεια. Ν(ηπιαγωγείο): Λειτουργία των νηπίων σε ομάδες. Συλλογική δράση. F: Καλλιέργεια υπευθυνότητας ,συνέπειας. Ανάληψη πρωτοβουλιών. Ν: Ομάδες υπευθύνων. Παιδαγωγικό Συμβόλαιο. F: Ελεύθερη Έκφραση Ν: Επιλογή σχεδίων εργασίας F: Ελευθερία στην κίνηση Ν: Επιλογή γωνιών ενασχόλησης. Ελευθερία επιλογής δραστηριοτήτων. F: Επικοινωνία μεταξύ των μαθητών Ν: Λειτουργία ομάδας. F: Επικοινωνία με άλλες τάξεις Ν: Κοινή δράση μεταξύ νηπιαγωγείων, νηπιαγωγείων και δημοτικού, συνεκπαίδευση. F: « Φυσική» μέθοδος μάθησης. Ν: Επίλυση προβλημάτων. Μαθηματικά. Η μάθηση μέσω της ανακάλυψης . Εποικοδομητισμός F: Πειραματικός Ψηλαφισμός. Ν: Παιδαγωγική του λάθους. Αναδυόμενη γραφή. F: Κέντρα ενδιαφέροντος Ν: Δημιουργία γωνιών που κεντρίζουν το ενδιαφέρον των παιδιών ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ: https://skasiarxeio.wordpress.com/αρχεσ-και-τεχνικεσ-φρενε/ tvxs.gr/news/paideia/sxoleio-toy-laoy https://dialogos.minedu.gov.gr/η-παιδαγωγική-του-σελεστέν-φρενέ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου