Σάββατο 22 Ιουνίου 2013

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ- ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΝΔΡΕΑ


ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

     Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας, στις 6 Μαρτίου, ξεκινήσαμε μια
        σειρά δραστηριοτήτων.

    Στόχοι μας ήταν:  
             Να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά πάνω στο θέμα ( να κατανοήσουν τι ακριβώς σημαίνει
 η μέρα αυτή και γιατί την γιορτάζουμε)

                                  -Να μάθουν εναλλακτικούς τρόπους να αντιμετωπίζουν την βία στην τάξη

                                - Να εκφραστούν δημιουργικά

                                 -Να κατανοήσουν την κοινωνική διάσταση της γραφής

                                  -Να συμμετέχουν σε συζητήσεις και να χρησιμοποιούν στοιχειώδη
                                 επι χειρηματολογία

                                  -Να παίρνουν πληροφορίες από διάφορες πηγές, στις οποίες συνυπάρχουν
                                 γραπτός λόγος και εικόνα

     To ερέθισμα δόθηκε από την αφίσα της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς, την οποία είδαν
          τα παιδιά αναρτημένη όταν ήρθαν στο νηπιαγωγείο.

 - Αρχικά  παρατηρήσαμε την αφίσα, κατόπιν την περιγράψαμε και τέλος η εκπαιδευτικός
διάβασε τα "γράμματα".            

     - Στη συνέχεια και με σκοπό να ανιχνεύσουμε τις ήδη κατακτημένες γνώσεις των παιδιών  ,
         τίθεται το ερώτημα τι νομίζουν ότι σημαίνει  «σχολική βία». Με την τεχνική του
                 "καταιγισμού ιδεών", η εκπαιδευτικός καταγράφει τις απαντήσεις των νηπίων σε ένα ιστόγραμμα στον υπολογιστή, τον εκτυπώνουμε και τον αναρτούμε στον πίνακα συζήτησης.
Αναφέρουμε τις απαντήσεις των παιδιών:
 

 


·       Σημαίνει ότι υπάρχουν κάποια κακά παιδιά που κάνουν κακές πράξεις και δε τους αγαπάει κανένας
·       Όταν κάποιοι στο σχολείο  χτυπάνε άλλα παιδιά.
·       Όταν κοροϊδεύουν
·       Όταν παλεύουν
·       Για αυτό όλοι τους φοβούνται και δεν θέλουν να τους έχουν φίλους
·       Όταν μας αρπάζουν τα παιχνίδια  και το φαγητό και αυτό δε μου αρέσει καθόλου και με θυμώνει και μου έρχεται να τους πλακώσω
·       Και να βρίζουνε και να μιλάνε άσχημα
·       Όταν όλα αυτά γίνονται στο σχολείο

                                                                                

   -  Κατόπιν, τους ζητήθηκε να περιγράψουν δικές τους εμπειρίες, μέσα ή έξω από το
 σχολείο, που τα έκανε να πονέσουν, πως αντέδρασαν  και αν θα μπορούσαν να  
 αντιμετωπίσουν την κατάσταση με διαφορετικό τρόπο.  Επίσης  μας είπαν λέξεις που
όταν τις λέμε στον άλλον  πονούν. Τα παιδιά ήταν πολύ αυθόρμητα και  εμείς καταγράψαμε
τις απαντήσεις τους.

"Δε σε έχω φίλο, σε μισώ,
είσαι κακός, με πονάς, δε σε αγαπώ,
δε είσαι ωραία, φύγε, άσε με, παράτα με, δε με νοιάζει, είσαι χαζός, χοντρός, ηλίθιος" 
    -  Στη συνέχεια διαβάσαμε "Τα μπαλόνια της φιλίας" και το επεξεργαστήκαμε.
Χωριστήκαμε σε πέντε ομάδες των 4-5 ατόμων, ορίσαμε αρχηγό
και ζωγραφίσαμε το παραμύθι σε χαρτόνια κανσόν 50χ70 με κηρομπογιές.
-Δέσαμε τα φύλλα ώστε να σχηματιστεί ένα τεράστιο βιβλίο.
- Τέλος, τα παιδιά έγραψαν το  παραμύθι
περιληπτικά και το διάβασαν στο Δημοτικό Σχολείο και στους γονείς.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

1 σχόλιο: