Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2013

"ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ" 3ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

3o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
«ΦΡΟΥΤΑ ΤΟΥ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟΥ»
 
 
Η περιγραφή των παρακάτω δραστηριοτήτων, είναι ένα μέρος της ευρύτερης θεματικής προσέγγισης που υλοποιήσαμε με θέμα: "Τα Φρούτα του Φθινοπώρου"
  • ΝΕΚΡΗ ΦΥΣΗ
Στόχοι: Να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με έργα μεγάλων ζωγράφων, να γνωρίσουν ένα είδος ζωγραφικής και συγκεκριμένα τη Νεκρή Φύση, και να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τη ζωγραφική.
 
Περιγραφή δραστηριότητας: Στην ενότητα για τα φθινοπωρινά φρούτα, μελετάμε διάφορους πίνακες με φρούτα Ελλήνων και ξένων ζωγράφων και γνωρίζουμε τα χαρακτηριστικά της Νεκρής Φύσης. Στη συνέχεια τα παιδιά των 2 τμημάτων ζωγραφίζουν τη δική τους Νεκρή Φύση με 2 διαφορετικές τεχνικές. Στο κλασικό τμήμα τα παιδιά ζωγραφίζουν φρούτα πάνω σε βελουτέ χαρτί με χρήση κηρομπογιάς. Στο ολοήμερο τα παιδιά τοποθετούν όπως θέλουν σ’ ένα τραπεζάκι αληθινά μήλα, αχλάδια και πορτοκάλια, παρατηρούν τη σύνθεσή τους και ζωγραφίζουν στο καβαλέτο με πινέλα και μπογιές τη δική τους Νεκρή Φύση.
Στο τέλος έγινε έκθεση με τις εργασίες των παιδιών.
 
Αξιολόγηση: Τα παιδιά ένιωσαν απόλυτη ελευθερία ( γι’ αυτό συμμετείχαν με χαρά και ανυπομονησία ακόμα και τα πιο διστακτικά παιδιά) , ενθουσιάστηκαν τόσο με τη ζωγραφική στο καβαλέτο όσο και με τη χρησιμοποίηση αληθινών φρούτων, ενώ οι ζωγραφιές τους  βγήκαν μοναδικές και πραγματικά έργα τέχνης.
 
Α)  Έργα  παιδιών κλασικού τμήματος
 



  
 
 
  
 
Β) Έργα παιδιών ολοήμερου τμήματος
 
 
 



 
  • ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΣΠΟΡΑΚΙ…
­
Στόχοι: Να εμπεδώσουν τα παιδιά την εξέλιξη του σπόρου σε φυτό, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και τη συμβολική αναπαράσταση του νου, να καλλιεργήσουν τη λεπτή κινητικότητα των χεριών μέσα από τη χρήση ψαλιδιού και να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τη ζωγραφική.
 
Περιγραφή δραστηριότητας: Στο πλαίσιο της γνωριμίας με τα στάδια βλάστησης ενός σπόρου, ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν, εάν ήταν σποράκια, τι θα ήθελαν να γίνουν όταν μεγαλώσουν. Τις ιδέες των παιδιών αποτυπώνουμε στο χαρτί ως εξής: Κόβουν διπλωμένο καφέ χαρτόνι σε σχήμα σπόρου έτσι, ώστε ο σπόρος να ανοίγει σαν κάρτα. Πάνω στους 2 σπόρους κολλάνε 2 μικρότερους από κίτρινο Α4. Στον εξωτερικό σπόρο κολλάμε το κεφαλάκι κάθε παιδιού (φωτοτυπία από φωτογραφία του) και του ζητάμε να ζωγραφίσει με μαρκαδόρο χέρια και πόδια. Στον εσωτερικό σπόρο τα παιδιά ζωγραφίζουν και γράφουν όπως μπορούν το αγαπημένο τους φυτό. Προσθέτουμε ρίζα και βλαστό στο σποράκι και γράφουμε στα φύλλα: « Αν ήμουν σποράκι, θα ήθελα όταν μεγαλώσω να γίνω…». Τελικό αποτέλεσμα: Απ’ έξω φαίνεται το παιδί-σποράκι κι όταν ανοίγει το σποράκι φαίνεται το αναπτυγμένο φυτό.
 
Αξιολόγηση: Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν τόσο τη διαδικασία όσο και το αποτέλεσμα της εργασίας, το οποίο έδειξε ότι οι στόχοι επιτεύχθηκαν κι ότι όλα τα παιδιά εμπέδωσαν τη γνώση ότι ένας σπόρος εξελίσσεται σε φυτό (λουλούδι, δέντρο ή θάμνο).
 
 


 







 
 
 
  • ΤΑ ΜΗΛΑ ΤΩΝ ΕΣΠΕΡΙΔΩΝ
 
 Στόχοι: Να έρθουν τα παιδιά σ’ επαφή με την ελληνική μυθολογία, να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους και τη συμβολική αναπαράσταση του νου, να καλλιεργήσουν τη λεπτή κινητικότητα των χεριών μέσα από τη χρήση ψαλιδιού, να γνωρίσουν μία τεχνική ζωγραφικής και να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τη ζωγραφική.
 
Περιγραφή δραστηριότητας: Στο πλαίσιο της γνωριμίας με το μήλο και τη μηλιά διαβάζουμε στα παιδιά τον μύθο «Ο Ηρακλής και τα χρυσά μήλα των εσπερίδων». Στη συνέχεια τα παιδιά κόβουν κόκκινα μήλα από χαρτόνι και βάφουν λευκό χαρτί Α4 με αραιωμένο νεσκαφέ, προκειμένου το χαρτί να πάρει το χρώμα του χρυσού μήλου. Όταν στεγνώσει το χαρτί το κόβουν σε σχήμα μικρότερου μήλου και ζωγραφίζουν με μαρκαδόρους  τον μύθο που άκουσαν. Τέλος κολλάμε τις ζωγραφιές του πάνω στα κόκκινα μήλα.
 
Αξιολόγηση: Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν την εργασία και έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την καινούργια τεχνική που γνώρισαν, ενώ όλοι οι στόχοι της δραστηριότητας επιτεύχθηκαν.
 

 

 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου