ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ ΚΑΙ ΤΑ 3 ΜΙΚΡΑ ΛΥΚΑΚΙΑ
- Το σχέδιο εργασίας προέκυψε στο πλαίσιο αναζήτησης καινούριων βιβλίων για τη βιβλιοθήκη.Αφορμή για το ξεκίνημα του προγράμματος στάθηκε το γεγονός, ότι τα περισσότερα από τα βιβλία της βιβλιοθήκης ήταν του Ευγένιου Τριβιζά. Τα παιδιά κάνανε παρατηρήσεις και ερωτήσεις για τα βιβλία του και τον ίδιο τον συγγραφέα και εκδήλωσαν το ενδιαφέρον και την επιθυμία να διαβάσουμε «Τα τρία μικρά λυκάκια» και να κάνουμε δραστηριότητες σχετικές.
- Στόχοι:
- Να αναλύσουν τη δομή των παραμυθιών, κάνοντας συγκριτική μελέτη μεταξύ των έργων του ίδιου συγγραφέα, αλλά και μερικών συγγενικών θεμάτων (3 μικρά γουρουνάκια- 3 μικρά λυκάκια)
- Να ανασυνθέσουν- δημιουργήσουν τα παιδιά το δικό τους παραμύθι.
- Να αναπτύξουν δίοδο επικοινωνίας με το συγγραφέα.
- Ξεκίνησε η Ανάγνωση του παραμυθιού «Τα τρία μικρά λυκάκια», έγινε συζήτηση και αναδιήγηση από τα παιδιά.
- Ακολούθησε Σύγκριση του παραμυθιού με τα τρία μικρά γουρουνάκια.
- Κάναμε Δραματοποίηση.
- Κάναμε γιγάντια Παραμυθοκατασκευή: «Ξαναγράφουμε το παραμύθι με δικά μας λόγια και δική μας εικονογράφηση, τρισδιάστατη με κατασκευές»
- Παρατηρήσαμε, Συγκρίναμε και Διαβάσαμε αρκετά παραμύθια του Ευγένιου Τριβιζά και καταλήξαμε σε συμπεράσματα όπως για παράδειγμα ότι τα βιβλία που εκδόθηκαν σε συγκεκριμένο εκδοτικό οίκο έχουν παρόμοιο εξώφυλλο καθώς επίσης ότι σε κάθε βιβλίο υπάρχουν εκφράσεις που επαναλαμβάνονται αρκετές φορές και στις τελευταίες σελίδες σε μερικά βιβλία του υπάρχουν ασκησούλες σχετικές με την ιστορία.
- Ζωγραφίσαμε τα παραμύθια που μας άρεσαν περισσότερο.
- Ψάξαμε στο Διαδίκτυο και βρήκαμε πληροφορίες από την Εταιρία Συγγραφέων για τον Ευγένιο Τριβιζά. Είδαμε επίσης ότι υπάρχει Fan Club για τον Ευγένιο Τριβιζά που δημιούργησαν οι εκδόσεις Μεταίχμιο και όποιο παιδάκι θέλει μπορεί να γίνει μέλος.
- Διαβάζουμε την αποκλειστική συνέντευξη του Ευγένιου Τριβιζά στον Πίκο Απίκο που βρήκαμε στο διαδίκτυο.
- Διαβάζουμε και Εικονογραφούμε το ποίημα του Ευγένιου Τριβιζά «Ο ύμνος του βιβλίου» και φτιάχνουμε σελιδοδείκτες με το ποίημα.
- Γράφουμε γράμμα στον Ευγένιο Τριβιζά. Πηγαίνουμε στο ταχυδρομείο και στέλνουμε το γράμμα μαζί με φωτογραφία από την παραμυθοκατασκευή μας και ζωγραφιές των παιδιών.
Αξιολόγηση: Οι στόχοι που τέθηκαν στην αρχή του προγράμματος, επιτεύχθηκαν όλοι επιτυχώς. Μέσα από τη διεξαγωγή του προγράμματος, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με το βιβλίο, με την έννοια του παραμυθιού, με την ιδιότητα του συγγραφέα και με τη δημιουργική διεργασία της συγγραφής ενός παραμυθιού. Έθεσαν σε κίνηση τη φαντασία τους, εξάσκησαν τη μνήμη τους, επιδόθηκαν σε συγκριτική μελέτη και ανέπτυξαν τις επικοινωνιακές τους ικανότητες ομαδικά αλλά και ατομικά. Κατά την παρουσίαση του προγράμματος στους γονείς, τα παιδιά ως μικροί ερευνητές, έδειξαν με ζέση το έργο τους και έλαβαν ως ανταμοιβή τα θετικά σχόλια των γονέων τους, αντιλαμβανόμενα την αξία της εργασίας τους, αλλά και την αξία του βιβλίου- παραμυθιού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου