Κυριακή, 11 Μαΐου 2014

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΡΙΠΟΛΗΣ- 1ο & 4ο Νηπιαγωγεία Μεγαλόπολης

 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ  ΣΤΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
1ο & 4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ

 ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Κατά τη φετινή σχολική χρονιά, τόσο το 1ο όσο και το 4ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης υλοποιήσαμε στις τάξεις μας ένα πρόγραμμα φιλαναγνωσίας.

ΣΤΟΧΟΙ: Στο πλαίσιο του προγράμματος έγιναν ποικίλες δραστηριότητες και διαβάστηκαν πολλά βιβλία, σε μία προσπάθεια να δημιουργηθεί μια σχέση σεβασμού ανάμεσα στα παιδιά και το βιβλίο, να εξοικειωθούν με τα βιβλία και τη διαδικασία της ανάγνωσης, να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους σχετικά με το βιβλίο και να αντιληφθούν τη χρησιμότητά του.
 Έχοντας δουλέψει αρκετά πάνω σε αυτούς τους στόχους, τα προγράμματά μας ολοκληρώθηκαν με μια από κοινού εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δημοτική Δανειστική Βιβλιοθήκη Τρίπολης μια μέρα μετά από  την επίσημη γιορτή  Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου)

 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ  ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
  • Επιβιβαστήκαμε   στο λεωφορείο και τα δύο νηπιαγωγεία και ξεκινήσαμε...


  •  Απολαύσαμε τη διαδρομή .. και όταν αποβιβαστήκαμε, η πινακίδα μας βοήθησε να καταλάβουμε ότι είχαμε φτάσει στο σωστό κτίριο.


  • Μπήκαμε στον όμορφο χώρο της Βιβλιοθήκης και τακτοποιηθήκαμε με ησυχία...


  • Αποστολή μας κατά την επίσκεψη αυτή ήταν να αναζητήσουμε βιβλία του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, αφού την προηγούμενη μέρα στις τάξεις μας είχαμε συζητήσει πως η Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου καθιερώθηκε από τα  γενέθλια του Δανού παραμυθά!! Ήταν η αφορμή που συνειδητοποιήσαμε πως δε γνωρίζουμε ποιά βιβλία έχει γράψει..κι ο καλύτερος τρόπος να το μάθουμε ήταν η επίσκεψή μας στη βιβλιοθήκη.
  • Κάναμε λοιπόν μια αναζήτηση στη βιβλιοθήκη και συγκεντρώσαμε κάποια βιβλία που βρήκαμε, του Άντερσεν  .


  •  Παρατηρήσαμε καλά τα εξώφυλλα των βιβλίων και ψηφίσαμε αυτό που θέλαμε να διαβαστεί τοποθετώντας καθένας κάτω από το βιβλίο ένα ξύλινο κυβάκι.

Έγινε η καταμέτρηση των ψήφων και ξεκίνησε η ανάγνωση του παραμυθιού που πήρε τις περισσότερες ψήφους.

  • Όταν ολοκληρώθηκε η ανάγνωση του παραμυθιού τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και πήραν ένα από τα παραμύθια του Άντερσεν που ανακαλύψαμε, προκειμένου να ζωγραφίσουν το εξώφυλλό του. Μοιράστηκαν χαρτιά και μαρκαδόρους και ξεκίνησε η δουλειά...





  • Τέλος οι ζωγραφιές μας κολλήθηκαν σε χαρτόνια κάνσον, ένα για κάθε  νηπιαγωγείο, ώστε να το πάρουμε μαζί μας φεύγοντας και  να στολίσουμε με αυτό έναν τοίχο της τάξης μας για να θυμόμαστε την επίσκεψή μας στη βιβλιοθήκη και την εμπειρία μας.



 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:Τα παιδιά χάρηκαν πολύ την πρώτη τους επαφή με τη βιβλιοθήκη, απόλαυσαν την ανάγνωση του παραμυθού καθισμένα αναπαυτικά μέσα στον όμορφο αυτό χώρο, απέκτησαν νέες γνώσεις σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας μιας  Δημοτικής Δανειστικής  βιβλιοθήκης αλλά και σχετικά με τη σωστή συμπεριφορά μας μέσα στο χώρο αυτό. Επίσης, συνεργάστηκαν και δούλεψαν με προθυμία μεταξύ τους, καθώς τα παιδιά των δύο νηπιαγωγείων δεν γνωρίζονταν από πριν κι έρχονταν για πρώτη φορά σε επαφή.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου