Παρασκευή, 27 Ιουνίου 2014

"ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ"- 2ο Νηπιαγωγείο Άστρους

ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΧΑΜΕΝΟ (ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ)
Στόχος να αποκτήσουν τα παιδιά θετική στάση και συμπεριφορά απέναντι στο
περιβάλλον, να αναγνωρίζουν ποια προϊόντα ανακυκλώνονται.

Επιμέρους Επιδιώξεις .
Να κατανοήσουν την έννοια της ανακύκλωσης και πως αυτή
συνδέεται με την προστασία του περιβάλλοντος
.
Να μάθουν για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στο
φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον
.
Να κατανοήσουν την κλιματική αλλαγή που παρατηρείται
σήμερα από φυσικά και ανθρωπογενή αίτια
.
Να αποκτήσουν τα παιδιά θετική στάση και συμπεριφορά
απέναντι στο περιβάλλον
.

Να αναγνωρίζουν ποια προϊόντα ανακυκλώνονται και να τα
ξαναχρησιμοποιούν στην καθημερινότητα τους
.
Να αναλάβουν δράση με παραγωγή και δημοσιοποίηση
σχετικών κειμένων ή μηνυμάτων
Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα συμμετοχής όλων των πολιτών στην προσπάθεια διατήρησης και προστασίας του περιβάλλοντος

 Φάσεις Ανάπτυξης
1η- 2η Φάση: Αναζήτηση- Διερεύνηση του θέματος
Με αφορμή τα διάφορα σκουπίδια που μαζεύονται καθημερινά στην τάξη μας, κάναμε μια συζήτηση να μάθουμε πού πάνε τα σκουπίδια που πετάει ο καθένας μας. Διαβάσαμε το παραμύθι<< μια νύχτα στην χωματερή>> και προσπαθήσαμε να δούμε τις γνώσεις των παιδιών γύρω από τα σκουπίδια και την ανακύκλωση.Έτσι δημιουργήσαμε το σχέδιο δράσης.


3η Φάση: Υλοποίηση του σχεδιασμού- Περιγραφή δραστηριοτήτων .

1η Δραστηριότητα:  συνεργασία με τον δήμο μας.
         Ζητάμε να τοποθετηθούν κάδοι ανακύκλωσης στο σχολείο και να ρυθμιστεί η συλλογή τους.
         Πληροφορούμαστε σχετικά με τα υλικά που μπορούν να ανακυκλωθούν, πού συλλέγονται και πού γίνεται η επεξεργασία τους.
         Προμηθευόμαστε αφίσες 









2η Δραστηριότητα Προμηθευόμαστε κάδους ανακύκλωσης μπαταριών της ΑΦΗΣ.
Μαθαίνουμε για τη μόλυνση εδάφους και νερού που προκαλούν οι μπαταρίες και για τις καταστροφικές συνέπειες στην υγεία μας.



3η ΔραστηριότηταΑγοράζουμε χαρτί, μολύβια και άλλα προϊόντα γραφικής ύλης από ανακυκλωμένα υλικά.    Τα παιδιά ζωγραφίζουν σε ανακυκλωμένο  χαρτί,  μηνύματα για το περιβάλλον και φτιάχνουν το δικό τους βιβλίο.










4η Δραστηριότητα:   χρησιμοποιούμε ανακυκλώσιμα υλικά και  φτιάχνουμε κατασκευές για τα Χριστούγεννα






  • Με την βοήθεια του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων με ανακυκλώσιμα υλικά στολίσαμε την πλατεία του Άστρους





5η Δραστηριότητα:   δραματοποίηση παραμυθιών σχετικά αφού  διαβάσαμε παραμύθια τα δραματοποιήσαμε . Τα παραμύθια που διαβάσαμε είναι:




6η δραστηριότητα: φτιάξαμε αφίσες για την ανακύκλωση και τις βάλαμε στην τάξη μας





ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Διάφορες κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά














Παιγνίδια για την ανακύκλωση

Παιδαγωγικό παιγνίδι για εμπέδωση



Φτιάχνουμε πύργους με κουτάκια αλουμινίου




Με μπουκάλια του νερού φτιάχνουμε μπόουλινγκ
Τα στολίζουμε με ταινίες και τα γεμίζουμε με λίγη άμμο να μην πέφτουν με την μπάλα προσπαθούμε να τα ρίξουμε







Σκουπιδοκαταστάσεις
  Ο πρώτος παίκτης της κάθε σειράς θα τρέξει, θα πιάσει ένα αντικείμενο, θα το τοποθετήσει στο σωστό κάδο, και στο γυρισμό θα πιάσει ένα αντικείμενο στην τύχη, θα το προσφέρει στον επόμενο παίκτη της σειράς και θα προχωρήσει στο τέλος της σειράς περιμένοντας να έρθει ξανά η σειρά του. Ο δεύτερος παίκτης μόλις πιάσει το αντικείμενο τρέχει και το τοποθετεί στον κάδο, στο γυρισμό πιάνει ένα αντικείμενο στην τύχη και το προσφέρει στον επόμενο παίκτη. Αυτή η διαδικασία συνεχίζεται έως ότου τελειώσουν τα απορρίμματα της κάθε ομάδας.
  Νικήτρια ανακηρύσσεται  η ομάδα που ανακύκλωσε πρώτη όλα της τα σκουπίδια. Βασική προϋπόθεση να έχουν τοποθετήσει όλοι οι παίκτες τα απορρίμματα στο σωστό κάδο!!!



   Τα παιδιά με κουτιά προσπαθούν να φτιάξουν το πιο ψηλό πύργο χωρίς να γκρεμιστεί



Τραγουδάμε για την ανακύκλωση


"Μην πετάξεις τα κουτιά μην πετάξεις τα χαρτιά"




 Παίξαμε το θεατρικό "η κυρία ανακύκλωση"



4η Φάση: Αξιολόγηση.

Αξιολογώντας όλη την προσπάθεια θα μπορούσαμε να πούμε ότι συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον όλα τα νήπια. Τα παιδιά είχαν την δυνατότητα κατά την πορεία του προγράμματος να αποκτήσουν γνώσεις , να εκφραστούν και να προβληματιστούν. Αυτό που τους άρεσε ιδιαίτερα είναι οι κατασκευές με τα ανακυκλώσιμα υλικά και η αλήθεια είναι ότι πειραματίστηκαν με πολλά από αυτά.
Η ενασχόλησή μας με το θέμα έκανε τα νήπια να ευαισθητοποιηθούν σε περιβαλλοντικά θέματα και να αλλάξουν στάση και συμπεριφορά, κάνοντας την ανακύκλωση  τρόπο ζωής. Απέκτησαν σωστή περιβαλλοντική συνείδηση.
Το θέμα ολοκληρώθηκε με επιτυχία , οι στόχοι επιτεύχθηκαν και τα νήπια απέκτησαν νέες γνώσεις . Εμπλουτίστηκε το λεξιλόγιό τους, αντάλλαξαν απόψεις, εκφράστηκαν, έπαιξαν, διασκέδασαν, πειραματίστηκαν.
 Η ανακύκλωση αγαπήθηκε από τα παιδιά και πιστεύουμε ότι θα συνεχίσουν τη δράση τους σε ολόκληρη τη ζωή τους , ανακυκλώνοντας σωστά και προστατεύοντας, έτσι το περιβάλλον.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου