"ΤΙ ΧΕΙΜΩΝΑΣ ΒΑΡΥΣ!"
Η Δημιουργία ιστορίας, μέσ από έργα τέχνης
Στόχοι: Να εμπλουτιστεί ο προφορικός λόγος των νηπίων.
Να μπορούν να φτιάχνουν ιστορίες με αρχή, μέση, τέλος.
Η Δημιουργία ιστορίας, μέσ από έργα τέχνης
Στόχοι: Να εμπλουτιστεί ο προφορικός λόγος των νηπίων.
Να μπορούν να φτιάχνουν ιστορίες με αρχή, μέση, τέλος.
Να μάθουν να εκφράζονται μέσα από την τέχνη.
1η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Αρχικά τα παιδιά ανέφεραν λέξεις που τους έρχονταν στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη
"ΧΕΙΜΩΝΑΣ". Οι ιδέες των παιδιών η΄ταν πολλές. Στη συνέχεια αναφέρονται, έτσι όπως μας τα είπαν τα παιδιά: Θυμήθηκαν τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, ότι τότε πάμε στην εκκλησία, λέμε τα κάλαντα, φτιάχνουμε γλυκά και βασιλόπιτα, ανταλλάσσουμε δώρα και σπάμε το ρόδι.Επειδή κάνει κρύο φοράμε ζεστά ρούχα (σκουφί, κασκόλ, γάντια, μπουφάν, γαλότσες) , πίνουμε ζεστά, στρώνουμε το σπίτι με χαλιά και ανάβουμε το τζάκι και το καλοριφέρ.Δεν υπάρχουν σπόροι για τα πουλιά και τα κλαδιά των δέντρων είναι γυμνά.Έχει βροχή, μπόρα, καταιγίδα, αστραπές, κεραυνούς και μπουμπουνητά.Πέφτει χιόνι (χιονάνθρωπος, χιονονιφάδα, χιονοπόλεμος, χιονοστιβάδα, χιονόμπαλα) και κάνουμε σκι.
2η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Στη συνέχεια παρατήρησαν κάποιους πίνακες ζωγραφικής με χειμωνιάτικο θέμα
και κλήθηκαν να τους αναγνωρίσουν, ακούγοντας κάποιο αίνιγμα
Γυμνά τα δέντρα
γυμνά τα κλαδιά
ήρθ' ο χειμώνας
χιόνι παιδιά
P. Gauguin, Χιόνι στο Vaugirard. 1879
Κάποιος πέρασε από δω
και άφησε ίχνη στο χιόνι αυτό.
Wınter Landscape Vıncent van Gogh
Ένα πουλάκι μοναχό
με το κρύο το τσουχτερό
κάτι ψάχνει για να βρει
ποιος ξέρει τι...
"Η Κίσσα" Κλοντ Μονέ (1868-1869)
Μες στο χιόνι περπατούν.
Μες στο χιόνι περπατούν.
Κάπου πάνε ποιος ξέρει πού;
Βγήκαν να παίξουν
να περπατήσουν , να τρέξουν
μες στη χειμωνιά και την παγωνιά.
Χειμωνιάτικο τοπίο ( Pieter Bruegel the Elder, 1965)
3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
3η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Κατόπιν, έβαλαν τους πίνακες στη σειρά που ήθελαν και έφτιαξαν μια ιστορία με αυτούς:
Μια φορά κι έναν καιρό ο κύριος Δημήτρης ξεκίνησε να πάει μια βόλτα.
Ήταν χειμώνας και επειδή είχε χιονίσει δυσκολευόταν να περπατήσει μέσα
στο χιόνι. Είχε φορέσει ένα χοντρό μπουφάν, καπέλο, γαλότσες και τα
χέρια του τα είχε χώσει μέσα στις τσέπες για να μην κρυώνουν.
Πέρασε μέσα από ένα δάσος. Παντού είχε χιόνι και γλιστρούσε. Τα κλαδιά
των δέντρων ήταν γυμνά. Είχαν πέσει όλα τους τα φύλλα και τα είχε
σκεπάσει το χιόνι. Ένα δέντρο είχε λυγίσει γιατί ο κορμός του δεν άντεξε
το δυνατό αέρα.
Στη συνέχεια είδε ένα πουλάκι να κάθεται πάνω σε έναν ξύλινο φράχτη. Ο
κύριος Δημήτρης σκέφτηκε ότι δε θα έβρισκε τροφή με τόσο χιόνι. Ευτυχώς
είχε ένα κουλούρι και του έριξε ψιχουλάκια.
Μετά συνάντησε πολλούς ανθρώπους ντυμένους με τα καλά τους . Πήγαιναν
στην εκκλησία. Ήταν Χριστούγεννα και ήθελαν να προσκυνήσουν την εικόνα
του Χριστού.
Όλοι μαζί μετά βγήκαν στην πλατεία του χωριού να παίξουν χιονοπόλεμο.
Κάποιοι έτρεχαν να αποφύγουν τις χιονόμπαλες. Ήταν όλοι πολύ χαρούμενοι.
4η ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Στο τέλος, δημιούργησαν ένα χειμωνιάτικο τοπίο, όπως τα ίδια το φαντάζονταν
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου