Κυριακή, 10 Μαΐου 2015

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ ΛΑΪΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ- Νηπιαγωγείο Κοντοβάζαινας



Εισαγωγή
Στο  πλαίσιο του προγράμματος: «Τα ρούχα και τα αντικείμενα των προπάππων μας» έχουμε ασχοληθεί με αντικείμενα λαϊκού πολιτισμού. Για εμάς είναι δύσκολο να επισκεφτούμε κάποιο μουσείο Λαϊκής Τέχνης, λόγω του δυσπρόσιτου του χωριού. Ωστόσο, στο παραδοσιακό καφενείο του χωριού υπάρχει μια συλλογή από αντικείμενα λαογραφικού ενδιαφέροντος. Έτσι, οργανώνουμε μια επίσκεψη εκεί.

Στόχοι:
1.     Να δουν τα νήπια  από κοντά τα αντικείμενα λαϊκού πολιτισμού και να εντοπίσουν όσα από αυτά έχουμε συναντήσει κατά την ανάπτυξη του προγράμματος  
2.     Να εξοικειωθούν με βασικές ερευνητικές διαδικασίες
3.     Να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις μιας εκπαιδευτικής επίσκεψης

Πριν την επίσκεψη
Συμφωνούμε για το τι θα πάρουμε μαζί (φωτογραφική μηχανή, μαρκαδόρους και χαρτιά, εικόνες με τα αντικείμενα που έχουμε μάθει (ρόκα, αδράχτι, αργαλειό, ζυγαριά), το βιβλίο με το αλέτρι (Σβορώνου, 2010). Αποφασίζουμε τι θα ρωτήσουμε τον ιδιοκτήτη (Πού βρήκε αυτά τα αντικείμενα, αν ξέρει να τα χρησιμοποιεί κλπ). Επίσης, συμφωνούμε τους κανόνες συμπεριφοράς μας.

Κατά την επίσκεψη
Μόλις φτάνουμε, εντοπίζουμε τα αντικείμενα που μας ενδιαφέρουν με τη βοήθεια των εικόνων και του βιβλίου που έχουμε μαζί. Παρατηρούμε. Ρωτάμε. Φωτογραφίζουμε και ζωγραφίζουμε σχετικά με αυτά.







Μετά την επίσκεψη
 Αφού επιστρέψαμε στο σχολείο μας, συζητάμε για ότι είδαμε και δημιουργούμε ένα κολάζ με τις φωτογραφίες και τις ζωγραφιές μας (Κάντζου – Νικολούδη, 2009).




Αξιολόγηση
Τα παιδιά ενθουσιαστήκαν με την επίσκεψη καθώς μπορούσαν να αναγνωρίσουν τα περισσότερα από τα αντικείμενα λαϊκής τέχνης που είδαμε. Με ενθουσιασμό συζήτησαν με τον ιδιοκτήτη και μάλιστα του έθεσαν και ερωτήματα που δεν είχαν σκεφτεί από πριν (έχετε κι άλλα πράγματα να φέρετε; Πού τα φυλάτε τώρα;). Επίσης, τους άρεσε πολύ ένα παραδοσιακό κουκλόσπιτο, το οποίο είχε φτιάξει με μεράκι ο ιδιοκτήτης και περιείχε σε μινιατούρες πολλά αντικείμενα λαογραφικού ενδιαφέροντος.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:

Κάντζου,Ν., Νικολούδη,Φ.(2009). Το σεντούκι του λαϊκού πολιτισμού. 10+1 θεματικές προσεγγίσεις για το νηπιαγωγείο. Αθήνα:Δίπτυχο.

Σβορώνου,Ε.(2010). Από το στάρι στο ψωμί. Αθήνα:Ερευνητές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου