Τρίτη 4 Αυγούστου 2015

ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ, ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΥΓΕΙΑ -2ο Νηπιαγωγείο Άστρους

ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ, ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΥΓΕΙΑ

Αφορμή για την υλοποίηση του προγράμματος έδωσε ένα τυχαίο γεγονός. Ένα πρωινό βγήκε το δόντι ενός παιδιού .  Έτσι μιλήσαμε στα παιδιά για τα δόντια  μας τα ονόματα τους, τον αριθμό τους και πολλά άλλα .αποφασίσαμε να το ρίξουμε  το δόντι στα κεραμίδια  αφού είπαμε το σχετικό ποίημα                                                                                      
<<πάρε ποντικέ το δόντι μου                                                                                      
και δωσ’ μου το δικό σου
να  ροκανίζω τα κουκιά και το παξιμάδι.                                                   
Πάρε το κοκαλένιο και δωσ’  μου σιδερένιο
βασικός   στόχος ήταν η ενίσχυση και η επιθυμία των μαθητών να φροντίζουν αποτελεσματικά το στόμα και τα δόντια τους
 το σχέδιο δράσης του προγράμματος περιλαμβάνει πολλές δημιουργικές δραστηριότητες:
 δημιουργούμε γωνιά στην τάξη και γίνεται  συλλογή πληροφοριών και βιβλίων

                               

                                    
Εμπλουτίσαμε τη γωνιά μας με ότι σχετίζεται με τα  δόντια. Οδοντόκρεμες
      οδοντόβουρτσες, οδοντικό νήμα, οδοντικό διάλυμα το εργαλείο ανίχνευσης του οδοντίατρου, το καθρεφτάκι του οδοντίατρου, εικόνες, βιβλία σχετικά, παραμύθια
1 ενότητα :Μάθαμε  τι πρέπει να τρώμε  για να έχουμε γερά δόντια

                                                 
Η υγεία του στόματος και των δοντιών μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις διατροφικές μας συνήθειες. Η σωστή διατροφή μπορεί να μας διαφυλάξει από πολλά οδοντικά προβλήματα και είναι σημαντικό να υιοθετούμε ένα υγιεινό διαιτολόγιο από την παιδική ηλικία, ώστε να έχουμε γερά δόντια σε όλη μας τη ζωή.
Διαβάσαμε βιβλία, παραμύθια και είδαμε ταινία σχετική με τα δόντια
Α. διαβάσαμε το παραμύθι  ο  Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη.  από το παραμύθι καταλάβαμε ότι τα πολλά γλυκά χαλάνε τα δόντια μας.  Έτσι φτιάξαμε το χαρούμενο και το λυπημένο δόντι αφίσα .
παίξαμε με τις τροφές και αποφασίσαμε να πλένουμε τα δόντια μας για να μην μας γίνουν τρύπες . έτσι μετά το φαγητό μας πλέναμε πάντα τα δόντια μας.
                                              

Β. Διαβάσαμε το παραμύθι: «Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας»
σε συνεργασία με τους γονείς συγκέντρωσε παροιμίες και φράσεις που σχετίζονται με τα δόντια και φτιάξαμε πίνακα αναφοράς
2 ενότητα : φτιάξαμε το αλφαβητάριο των δοντιών
Κατασκευάσαμε αφίσα  το αλφαβητάρι των δοντιών . με την βοήθεια των γονέων τα παιδιά συγκέντρωσαν εικόνες σχετικές με τα δόντια από κάθε γράμμα βρήκαμε μία λέξη σχετική και το αποτέλεσμα ήταν φανταστικό.
                                             
Παίξαμε τους οδοντίατρους
 
                       
Επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας η οδοντίατρος του κ. υγείας Άστρους  τα παιδιά  γνώρισαν τη στοματική  κοιλότητα, την ανατομία και την επιστημονική ονομασία των δοντιών καθώς και το ρόλο που παίζουν τα δόντια σε όλες τις δραστηριότητές μας (μάσημα τροφής, ομιλία, σωστή άρθρωση, χαμόγελο ).Έλαβαν πληροφορίες
Τους έδειξε πως να βουρτσίζουν σωστά τα δοντάκια τους με σκοπό την προστασία των δοντιών τους, την πρόληψη από τις  ασθένειες των δοντιών και την στοματική υγιεινή και τέλος τους μοίρασε δωράκια, οδοντόβουρτσες και οδοντόκρεμες.


                             


                                                       


Στο τέλος της χρονιάς δραματοποιήσαμε το παραμύθι η δόνα η τερηδόνα


                                                         

Αξιολόγηση
 Επιδιώξαμε και Καταφέραμε τα παιδιά να βελτιώσουν τις διατροφικές τους συνήθειες και να  πλένουν συχνότερα και πιο σωστά τα δόντια τους. σίγουρα ήταν ένα ενδιαφέρον θέμα που αγαπήθηκε πολύ από τα παιδιά



















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου