Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ-1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης


 1ο 2/θ Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Ο δανεισμός βιβλίων από την βιβλιοθήκη της τάξης είναι μια διαδικασία ευχάριστη για τα παιδιά. Κατά τη διάρκειά της δίνεται η ευκαιρία στα παιδιά να επιλέξουν μόνα τους το βιβλίο που θα πάρουν συνήθως το Σαββατοκύριακο στο σπίτι τους για να το διαβάσουν με την οικογένειά τους. Με την επιστροφή του βιβλίου στην τάξη αναπτύσσεται διάλογος μεταξύ των παιδιών για το βιβλίο που δανείστηκαν και πολλές φορές παρατηρούμε τα παιδιά να το ξεφυλλίζουν και πάλι στη διάρκεια της εβδομάδας.
Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς αποφασίσαμε να εμπλουτίσουμε με παιχνίδια την διαδικασία του δανεισμού των βιβλίων.Σε διαφανείς φακέλους τοποθετήσαμε το υλικό που θα συνοδεύει κάθε βιβλίο και το οποίο αποτελείται από παιχνίδια σε μορφή παζλ, παιχνίδια ανασύνθεσης του τίτλου, του ονόματος του ήρωα και λέξεων της ιστορίας, αινίγματα και πίνακες ζωγραφικής σχετικά με το θέμα του παραμυθιού από το βιβλίο: "Ο Ντετέκτιβ της Τέχνης" της Νίκης Κάντζου από τις εκδόσεις Δίπτυχο , παιχνίδια αρίθμησης κ.α. Τα παιδιά θα δανείζονται το βιβλίο και το συνοδευτικό υλικό κάθε Παρασκευή και θα το επιστρέφουν την Δευτέρα.
Ο στόχος μας είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τα βιβλία και το υλικό, να μπορούν να το διαχειριστούν και μόνα τους στη γωνιά της βιβλιοθήκης κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, αλλά και να το προτείνουν  στα υπόλοιπα παιδιά, ώστε η γωνιά της βιβλιοθήκης να αποτελέσει σημείο συνάντησης και ανταλλαγής πληροφοριών με θέμα τα βιβλία.

Μερικές ιδέες για τα παιχνίδια αναφέρονται παρακάτω:



  • σε κινητές καρτέλες υπάρχουν γράμματα τα οποία τα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιήσουν ώστε να ανασυνθέσουν τη λέξη που τους προτείνεται.


 

  • εικόνες από το παραμύθι σε σμίκρυνση

 
  • αινίγματα και πίνακες ζωγραφικής σχετικοί με το θέμα της ιστορίας

 
  • παιχνίδι με την εικόνα του βιβλίου

 
  • τα παιδιά ανασυνθέτουν το εξώφυλλο τοποθετώντας στη σωστή θέση το όνομα του συγγραφέα, τον τίτλο του βιβλίου και το όνομα του εικονογράφου





 
  • "γραφή" με κινητά γράμματα μιας λέξης και δραστηριότητες σχετικές με αυτή




 
  • Ανασύνθεση του τίτλου



  • Ανασύνθεση του εξωφύλλου
 
  • Το παιδί τοποθετεί στη σειρά τις εικόνες του παραμυθιού και προσπαθεί να αναδιηγηθεί την ιστορία





  • με αφορμή τους εξωγήινους και το διάστημα το παιδί τοποθετεί τα μανταλάκια με τους αριθμούς στο σωστό μέρος του κύκλου μετρώντας τα αστέρια

 
  • Χρησιμοποιεί τα γράμματα που υπάρχουν μέσα στο φάκελο για να ανασυνθέσει τη λέξη του τίτλου που λείπει

 

  • Το παιδί τοποθετεί τα γλωσσοπίεστρα με τη σειρά των αριθμών που αναγράφονται πάνω σε αυτά έτσι ώστε να  σχηματιστεί ένας πλανήτης




 
  • Σχηματισμός του ονόματος του ήρωα



 

  • Το παιδί τοποθετεί στη βάση της γυάλας έναν αριθμό και ύστερα βάζει μέσα σε αυτή τόσα χρυσόψαρα όσα λέει ο αριθμός.




 
  • Το παιδί ακούει τον ενήλικα να του διαβάζει ένα άρθρο σχετικό με το ζώο της ιστορίας που διάβασε. Αρκετά βιβλία συνοδεύονται με πληροφορίες για το ζώο- ήρωα στο φυσικό του περιβάλλον




 
  • Με τη βοήθεια μιας μεζούρας, μερικών χαρτονιών και κομματιών κορδέλας τα παιδιά φτιάχνουν μια καμηλοπάρδαλη ίση με το ύψος τους ή ίση με κάποιο από τα μέλη της οικογένειάς τους.


 
  • Φύλλο οδηγιών για κατασκευές με απλά υλικά στο σπίτι.





 

Τα προηγούμενα χρόνια συνηθίζαμε να συνοδεύουμε τα βιβλία με ένα λευκό χαρτί πάνω στο οποίο ζητούσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν κάτι που τους άρεσε από την ιστορία που διάβασαν. Κάποτε αυτό το χαρτί ερχόταν με το σχέδιο του παιδιού, άλλοτε με σχέδια των γονιών και κάποτε λευκό. Φέτος επιδιώκουμε να συνδυάσουμε την ανάγνωση με το παιχνίδι και την σύνδεση του βιβλίου με την ψυχαγωγία και τη διασκέδαση ώστε να  <<εδραιωθεί μια φιλική και μόνιμη σχέση του παιδιού με το βιβλίο>>.




4 σχόλια:

  1. ΜΟΥ ΚΑΝΑΤΕ ΜΕΓΑΛΗ "ΖΗΜΙΑ" ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΑΣ ΔΙΟΤΙ ΕΧΩ ΞΕΣΗΚΩΘΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΘΑ ΠΡΟΛΑΒΩ ΠΡΙΝ ΞΕΚΙΝΗΣΩ ΤΗ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ! ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πολύ!
      Χρειάζεται αρκετός χρόνος για όλα αυτά.Μπορείς να ξεκινήσεις σε πρώτη φάση με τους τίτλους και τα εξώφυλλα-παζλ και αργότερα το εμπλουτίζεις και με άλλο υλικό.

      Διαγραφή
    2. Και όμως πρόλαβα (ουφ!)! Ειλικρινά σας ευχαριστώ ξανά! Και δημόσιο ευχαριστώ στο μπλογκ εδώ:http://pythagoreionip.blogspot.gr/2015/12/blog-post_13.html
      Καλή συνέχεια στην όμορφη δουλειά σας!!!

      Διαγραφή