Για την 25η Μαρτίου εστιάσαμε σε μια μεγάλη μορφή της Επανάστασης, τον Γιάννη Μακρυγιάννη.
Ο Μακρυγιάννης είναι γνωστός για τα απομνημονεύματά του, από τα οποία αντλούμε πολλές πληροφορίες για τους αγώνες των Ελλήνων. Όπως είναι γνωστό, ο Μακρυγιάννης έμαθε μόνος του να διαβάζει και να γράφει, σε μεγάλη ηλικία, για να μπορέσει να περιγράψει τα γεγονότα του πολέμου όπως τα έζησε. Επειδή όμως ήξερε ότι απευθύνεται σε αγράμματους, ζήτησε από ένα λαϊκό ζωγράφο να αποτυπώσει με το πινέλο του, διάφορες μάχες και γεγονότα όπως ο ίδιος του τα περιέγραφε. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα μια σειρά από απλούς και περιγραφικούς πίνακες ζωγραφικής.
Επί το έργον
Μ’ αυτούς
τους πίνακες ασχοληθήκαμε και μέσα απ’
αυτούς προσεγγίσαμε την Επανάσταση του ‘21.
Πρώτα απ’
όλα ζητήσαμε τη συνεργασία των γονιών, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν με προθυμία.
Εργασία σε ομάδες
Στη συνέχεια
δώσαμε στα παιδιά από ένα πίνακα ή μια εικόνα ήρωα που έχει σχέση με το γεγονός
που απεικονίζει ο πίνακας.
Εργασία στο σπίτι
Τα παιδιά
έπρεπε να ψάξουν μαζί με τους γονείς τους στο διαδίκτυο, σε βιβλία κτλ. και να
βρουν κάποιες πληροφορίες, να τις συζητήσουν με τους γονείς και να μάθουν δυο
τρία πράγματα για να τα παρουσιάσουν στην τάξη. Αυτό το υλικό το αξιοποιήσαμε
και το εμπλουτίσαμε.
Δραστηριότητες στην τάξη
Στην τάξη έγιναν πολλές
δραστηριότητες γλωσσικές, μαθηματικές, εικαστικές κτλ.
Παρατηρώντας τους πίνακες
Τα παιδιά παρατήρησαν τους πίνακες και τους περιέγραψαν:
Πτώσις της Κωνσταντινουπόλεως
Ναυμαχίαι γενικαί των Ελλήνων.
Μάχη κατά την γέφυραν της Αλαμάνας και θάνατος Του αρχηγού Διάκου
Μάχη εις της Γραβιάς το χάνι 8 Μαΐου 1821
Πόλεμος της Τριπολιτζάς
Πολιορκία των Αθηνών
κατά το 1827.
Η Ελλάς ευγνωμονούσα γράφει εις την πλάκα της Αθανασίας τα ονόματα των αγωνισθέντων υπέρ της Ελευθερίας
«Βρες τη διαφορά»
Πρόσεξαν τις
παραδοσιακές φορεσιές και εντόπισαν τις διαφορές του νησιώτη με το στεριανό.
Βιωματικές δραστηριότητες
Μας δόθηκε η
ευκαιρία να φορέσουν τα παιδιά φουστανέλα και βράκα και τα φωτογραφήσαμε.
Έμαθαν ότι οι μάχες στη θάλασσα
λέγονται ναυμαχίες,
τι είναι μπουρλοτιέρηδες.
και με την ευκαιρία γνώρισαν τους
ήρωες του’21.
Ώρα για δράση
Δραματοποίησαν μάχες και καταγράψαμε
αυτά που μας είπαν τα παιδιά ότι είπε ο Ανδρούτσος
Αναπαρέστησαν την Άλωση της
Τριπολιτσάς σε μακέτα
και υποδύθηκαν τον Κολοκοτρώνη.
Έφτιαξαν αφίσες με τους
ήρωες και καταγράψαμε ό,τι τα εντυπωσίασε.
Εργασία σε ομάδες
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε
ομάδες
Ώρα για δημιουργία
ζωγράφισαν τους πίνακες και
εμπνεύστηκαν απ’ αυτούς
«Γίνομαι ζωγράφος»
τους αντέγραψαν με το δικό τους τρόπο,
Κάνω κολάζ
έκαναν κολάζ,
δραματοποίησαν,
τραγούδησαν και χόρεψαν
Ύστερα από αυτά αποφασίσαμε η γιορτή μας να
βασιστεί σε όσα μάθαμε μέσα απ’ τους πίνακες του «Μακρυγιάννη».
Η πρόσκληση για τη γιορτή μας
Επί της οθόνης
· τους πίνακες που δουλέψαμε
· τις εργασίες των παιδιών και
· φωτογραφίες από δραστηριότητες στην τάξη.
Κάθε παιδί είπε δυο λόγια σχετικά με τους
πίνακες και τους ήρωες που προβάλλονταν.
Η μουσική μας επένδυση ήταν σχετική με
τους πίνακες
Απόσπασμα γιορτής
Τα παιδιά
συνεργάστηκαν πολύ καλά και δούλεψαν με ενθουσιασμό . Έμαθαν τον Μακρυγιάννη
και εντυπωσιάστηκαν από τους αγώνες του και την προσφορά του. Το ενδιαφέρον
τους σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος ήταν αμείωτο, απολάμβαναν αυτό που
έκαναν και με χαρά το παρουσίασαν στους γονείς τους. Τέλος τραγούδησαν όλα μαζί
Μπαρμπαγιάννη Μακρυγιάννη.
ΜΠΡΑΒΟ ΚΟΡΙΤΣΙΑ. ΝΑ ΞΕΦΥΓΟΥΜΕ ΠΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΕΙΡΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΑ ΤΟ ΧΑΡΟΥΝ ΛΙΓΑΚΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Φ.Ν.
Πολλά συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά σας! Πάντα τέτοια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο σας! Η καλύτερη γιορτή!Και εξαιρετικός ο τρόπος που δουλέψατε το θέμα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο!!!! πολύ ωραία δουλειά!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητηρία!!! Μου άρεσε πολύ ο τρόπος που δουλέψατε.Δημιουργικός και όχι κουραστικός για τα παιδιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήσυγχαρητηρια!!! πρωτοτυπος και δημιουργικος ο τροπος που δουλεψατε!!
ΑπάντησηΔιαγραφή