Κυριακή, 26 Ιουνίου 2016

"ΒΑΦΤΙΣΗ ΚΟΥΚΛΑΣ"- 4ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης

 4ο  Νηπιαγωγείου Τρίπολης

Τμήμα :κλασσικό
Νήπια :17
Νηπιαγωγός: Ζαχαρή Μερόπη

                                ΒΑΦΤΙΣΗ ΚΟΥΚΛΑΣ
Δράση που προέκυψε από την υλοποίηση του προγράμματος «Ελιά-Λάδι  το Χρυσάφι της Ελληνικής Γης».

ΣΤΟΧΟΣ:
Να αντιληφθούν τα νήπια ότι το ελαιόλαδο εκτός από διατροφική του χρήση  έχει και άλλες χρήσεις για τον άνθρωπο ,όπως και για λατρευτικούς σκοπούς .

ΑΦΟΡΜΗΣΗ
 Στο πλαίσιο του προγράμματος  με τίτλο «ΕΛΙΑ-ΛΑΔΙ ,ΤΟ ΧΡΥΣΑΦΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΗΣ»  μιλήσαμε για το συμβολισμό του λαδιού στη θρησκεία μας . Τότε εκδηλώθηκε από τα παιδιά έντονο ενδιαφέρον για το μυστήριο της βάπτισης. Ήθελαν να μάθουν γιατί βαπτιζόμαστε, πώς βαπτιζόμαστε, τι συμβολίζει το λάδι στο μυστήριο της βάπτισης κ.λ.π. Έτσι ξεκινήσαμε να βρούμε εικόνες και πληροφορίες για το μυστήριο από το διαδίκτυο. Αφού καταλάβαμε όλα τα στάδια του μυστηρίου και πως γίνεται  το κάθε ένα ,αποφασίσαμε να κάνουμε μια βάφτιση στην τάξη μας
·         Κάναμε πρώτα μια λίστα με το τι χρειαζόμαστε.
·         Μοιράσαμε τους ρόλους και αρχίσαμε τις ετοιμασίες.
                                                                          
·         Φτιάξαμε πρώτα τα μαρτυρικά ( σταυρουδάκια).  Τα κατασκευάσαμε από χρυσοχάρτονο και στο πάνω μέρος κολλήσαμε φούξια φιογκάκι ,γιατί η κούκλα που βαφτίσαμε ήταν μπέμπα. Φτιάξαμε τον βαπτιστικό σταυρουδάκι και τους σταυρούς των δύο παπάδων.
·         Κατασκευάσαμε το καπελάκι για την μπέμπα και το λαδόπανο που το διακόσμησαν τα παιδιά με ζωγραφική .
·         Αποφασίσαμε από κοινού για το όνομα που θα δώσαμε στο μωρό ( κατόπιν ψηφοφορίας ) .
·         Κάναμε μπομπονιέρες με ύφασμα (ειδικό που μας το προμήθευσε μία μητέρα νηπίου)  ζελατίνα  και καραμέλες σμάρτης .
·         Στολίσαμε το κουτί για τα βαπτιστικά ρούχα .
·         Φτιάξαμε λαμπάδα για το μυστήριο.
·         Γράψαμε όλοι μαζί το κείμενο για την πρόσκληση και τη διακοσμήσαμε.
·         Στολίσαμε καλάθι και αφού μετρήσαμε τις μπομπονιέρες, για να δούμε αν είναι όσες και τα παιδιά τις βάλαμε μέσα.
·         Φτιάξαμε το πετραχήλι του ενός παπά αλλά και το καπέλο του.
·         Πήγαμε τις προσκλήσεις και τα μαρτυρικά στην  άλλη τάξη του σχολείου  μας και αφού τους εξηγήσαμε τι ετοιμάζουμε τους καλέσαμε και τος καρφιτσώσαμε τα μαρτυρικά στο πέτο στον καθένα.
Και επιτέλους έφτασε η μεγάλη μέρα, ήρθαν οι καλεσμένοι και η βάπτιση ξεκίνησε:
Η νονά έδωσε το όνομα: Πηνελόπη
Ο παππάς (είχε και βοηθό άλλο παπά από την άλλη τάξη ) έβαλε την μπέμπα στην κολυμπήθρα και η νονά της έκανε επάλειψη με λάδι.
Έπειτα η νονός, ο παπάς(ψέλνοντας ) και το κοριτσάκι με τη λαμπάδα έφεραν τρεις γύρους   γύρω από την κολυμπήθρα .
Με την ολοκλήρωση του Μυστηρίου οι γονείς με τη νονά έντυσαν το μωρό
με τα βαφτιστικά του , το σταυρό του ,μοιράστηκαν οι μπομπονιέρες στους καλεσμένους και έπειτα κλήθηκαν όλοι να δοκιμάσουν τις λειχουδιές (που ήταν παρασκευασμένες από τους γονείς των νηπίων με ελαιόλαδο ) του μπουφέ  της νεοφώτιστης. Κατόπιν στήθηκε χορός με την Πηνελόπη και τη νονά της πρώτη. ..Χόρεψαν αρκετά όλοι και το καταφχαριστήθηκαν. Έτσι τελείωσε και η βάφτισή μας με τα παιδιά κατενθουσιασμένα.
Την επόμενη ημέρα τα παιδιά θέλησαν να  ζωγραφίσουν την Βάφτιση όπως τη βίωσαν.

Αξιολόγηση: Ο στόχος της δράσης μας που προέκυψε από το καινοτόμο πρόγραμμα με τίτλο «ΕΛΙΑ-ΛΑΔΙ ,ΤΟ ΧΡΥΣΑΦΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΗΣ » επιτεύχθηκε .Τα παιδιά δημιούργησαν ,κατασκεύασαν , χάρηκαν ενεργοποίησαν τη φαντασία τους ,δημιούργησαν κοινωνικές σχέσεις ,δοκίμασαν τις εκφραστικές τους ικανότητες  με επιτυχία, περιέγραψαν ιδέες και συναισθήματα που βίωσαν στη διάρκεια της δράσης .Επικοινώνησαν ,ολοκλήρωσαν ομαδικά κατασκευές  που χρειάστηκαν για την πραγματοποίηση της βάφτισης, συνεργάστηκαν, ψυχαγωγήθηκαν , εκτονώθηκαν και απόλαυσαν την όλη διαδικασία. Οι γονείς ,μας βοήθησαν με υλικά που μας χρειάστηκαν για την πραγματοποίηση της Βάφτισης ,αλλά και μας εξέπληξαν ευχάριστα με τον μπουφέ που μας ετοίμασαν, χωρίς να μας το πουν.

  Κρίνεται ότι η υλοποίηση τέτοιων δράσεων λειτουργεί θετικά στην κοινωνικοσυ-ναισθηματική εξέλιξη των νηπίων αλλά και στο δέσιμο των ομάδων μεταξύ των .






































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου