Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου 2017

«ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ- Προεδρικό Διάταγμα 79/2017» - Ημερίδα Σχολικής Συμβούλου


«Ανθρώπινα Δικαιώματα και Εκπαίδευση -  Προεδρικό Διάταγμα 79/2017».
Τρίπολη 5 Σεπτεμβρίου 2017
Αίθουσα Εκδηλώσεων 6ου Δημοτικού Σχολείου Τρίπολης






Η Σχολική Σύμβουλος κ. Νικολούδη παρουσιάζει την εισήγησή της με τίτλο:
  «Ευαισθητοποίηση των Εκπαιδευτικών σε ζητήματα υπεράσπισης των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων»


Η εισηγήτρια κ. Καρούντζου ξεκινάει με ένα παιχνίδι

 








Η κ. Καρούντζου παρουσιάζει την εισήγησή της με τίτλο:
«Ανθρώπινα Δικαιώματα και η αναγκαιότητα διδασκαλίας τους»



ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

1Ο  Εργαστήρι: "Ταξιδεύοντας με την καινούρια μου ταυτότητα", ένα εργαστήρι για Διακρίσεις και Στερεότυπα.

Υπεύθυνη εργαστηρίου: Δρ. Γεωργία Καρούντζου Προϊσταμένη Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/θμιας Εκπαίδευσης ΠΔΕ Πελοποννήσου.

1.Xαιρετισμοί/ διαπολιτιστικές διαφορές

Στόχοι
Να βιώσουν τις διαπολιτισμικές διαφορές και το πολιτισμικό σοκ.
Να διερευνήσουν πώς οι άνθρωποι χειρίζονται διαπολιτισμικές διαφορές.
Να εκφράσουν πώς νιώθουν αν του/ της ζητείται να αλλάξει τον δικό του/ της κώδικα συμπεριφοράς.
2.«ΚΑΝΕ ΕΝΑ ΒΗΜΑ ΜΠΡΟΣΤΑ»
-Παρουσιάζουμε τη δραστηριότητα, ρωτώντας τα παιδιά αν έχουν ποτέ φανταστεί πως είναι να είσαι κάποιος ΑΛΛΟΣ. Ζητάμε από τα παιδιά παραδείγματα. Εξηγούμε ότι σε αυτή τη δραστηριότητα θα φανταστούν πως παίζουν το ρόλο κάποιου άλλου, ενός άλλου παιδιού, που πιθανότατα είναι αρκετά διαφορετικό από τα ίδια.
Αναφέρουμε ότι όλοι θα πάρουν ένα χαρτάκι με τη νέα τους ταυτότητα. Θα πρέπει να τη διαβάσουν σιωπηλά και να μην αποκαλύψουν σε κανέναν άλλο ποιοι είναι. Στη συνέχεια ο εμψυχωτής ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να φανταστούν τη ζωή τους με τη νέα τους ταυτότητα και το εργαστήρι προχωρώ προκειμένου να γίνουν  πιο παραστατικά τα στερεότυπα και οι διακρίσεις καθώς και οι κοινωνικές ανισότητες


















2Ο  Εργαστήρι: "Έχω δικαίωμα στην Εκπαίδευση… Εκείνοι έχουν;"

Υπεύθυνη εργαστηρίου: Νίκη Κάντζου, Εκπαιδευτικός Π.Ε. 60, Master Επιστημών της Αγωγής, Υπ. Διδάκτωρ Παιδαγωγικών, Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο,  Συγγραφέας, Εκπαιδεύτρια προγραμμάτων  Μουσειακής Αγωγής
Το εργαστήρι αυτό έχει σκοπό να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να συνειδητοποιήσουν μέσω της ενσυναίσθησης ότι όλοι οι άνθρωποι έχουν ίσα δικαιώματα και αξίζουν ίσης αντιμετώπισης, ανεξάρτητα από τις επιμέρους διαφορές τους.  Ειδικότερα θα προσεγγίσουμε το δικαίωμα στην εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων. Όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα, ανεξάρτητα εάν οι γονείς τους είναι πρόσφυγες, μετανάστες, νόμιμοι ή παράνομοι, έχουν δικαίωμα στην εκπαίδευση. Δικαίωμα που καθιερώνεται από διεθνείς συμβάσεις, όπως τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και το Σύνταγμα της χώρας.Οι εκπαιδευτικοί μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ενθαρρύνονται  να κατανοήσουν ότι η παροχή εκπαίδευσης σε αυτούς τους ανθρώπους που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους για να παραμείνουν ζωντανοί είναι μια πραγματική πρόκληση για όλες τις κοινωνίες.















3Ο  Εργαστήρι: "Γνωρίζουμε  τα  Δικαιώματα;"
Υπεύθυνη εργαστηρίου: Δρ Τριανταφυλλιά Νικολούδη Σχολική Σύμβουλος 7ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής.
Μέσα από εικαστικές δραστηριότητες, παιχνίδι με κάρτες, παιχνίδι ρόλων, συζήτηση, ανταλλαγή απόψεων, ανάλυση μελέτης περίπτωσης, στοχεύουμε  να καλλιεργήσουμε το σεβασμό και την «ενσυναίσθηση» των εκπαιδευτικών σε ζητήματα καταπάτησης των δικαιωμάτων. Οι συμμετέχοντες θα προβληματιστούν για το κατά πόσο γνωρίζουν,  «ακούν», σέβονται και υπερασπίζονται τα δικαιώματα των «άλλων», που στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι οι μαθητές  της τάξης τους και θα προτείνουν τρόπους και πρακτικές που θα βοηθήσουν στην υπεράσπιση των ατομικών δικαιωμάτων κάθε μαθητή , καθώς και όλων των μαθητών συνολικά.
















Παρουσίαση των ομάδων στην ολομέλεια





Ο Διευθυντής Α/θμιας  Εκπαίδευσης κ. Γκέσουρας μαζί με τη Σχολική Σύμβουλο κ. Νικολούδη, παρουσιάζουν το Π.Δ.79/2017 και απαντούν σε σχετικά ερωτήματα  





Άστρος, 6 Σεπτεμβρίου 2017
2ο Νηπιαγωγείο Άστρους






















ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου