Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2018

ΤΡΩΩ ΣΩΣΤΑ, ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΚΑΛΑ- 7ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης (προαιρετικό ολοήμερο τμήμα)

ΤΡΩΩ ΣΩΣΤΑ, ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΚΑΛΑ
Σχολική Χρονιά 2016-2017


Με την έναρξη του προγράμματος «Τρώω σωστά-Μεγαλώνω καλά», ταυτόχρονα, έπαιρνε  κάθε παιδί μία φορά την εβδομάδα μία τσάντα  όπου μέσα σ΄αυτή υπήρχαν τα σύνεργα του μάγειρα και έπρεπε να μαγειρέψει μαζί  με έναν από τους γονείς του την αγαπημένη του συνταγή .Στην επιστροφή έπρεπε να μας φέρει τη συνταγή(υλικά και εκτέλεση)  και δύο ή τρείς φωτογραφίες την ώρα της μαγειρικής δράσης προκειμένου να την παρουσιάσει στην ομάδα της τάξης.









Όταν επέστρεφε τη τσάντα στο σχολείο έπρεπε να μας φέρει τη συνταγή με το αγαπημένο του γλυκό ή φαγητό και να τη παρουσιάσει στα υπόλοιπα παιδιά στην ομάδα. Συνήθως τα περισσότερα παιδιά μας έφερναν να δοκιμάσουμε από το γλυκό ή το φαγητό που είχαν  φτιάξει στο σπίτι με τους γονείς τους .Στο τέλος όταν όλα τα παιδιά πήραν τη τσάντα αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα βιβλίο συνταγών και να ψηφίσουμε  την καλύτερη.  

                                                           





































Όλα τα παιδιά μας έφεραν φαγητό ή γλυκό για να δοκιμάσουμε.
Ενδεικτικά μερικά από αυτά.






Στο  τέλος ψηφίσαμε την καλύτερη συνταγή  και επιβραβεύσαμε  όλους όσους  μπόρεσαν να εντάξουν στην διατροφή τους τα όσπρια ,τα λαχανικά και τα φρούτα( δηλαδή  όλους).




     Με αφορμή τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών στο ολοήμερο τμήμα και τη έντονη επιθυμία τους να παρουσιάζουν στα άλλα παιδιά το φαγητό τους, αποφασίσαμε να μιλήσουμε για την υγιεινή διατροφή, για το ποιες είναι οι τροφές που μας εξασφαλίζουν καλή υγεία ,και ποιές είναι εκείνες που μας βλάπτουν .Η ώρα του γεύματος αποτελεί μέρος της παιδαγωγικής διαδικασίας στο ολοήμερο άρα είναι σκόπιμο τα παιδιά να υιοθετήσουν υγιεινές συνήθειες  διατροφής.
         Χωριστήκαμε σε ζευγάρια και ταξινομήσαμε τις τροφές, σε τροφές που μας  ωφελούν  και σε τροφές που μας βλάπτουν ( σε υγιεινές και βλαβερές),με βάση τις προηγούμενες εμπειρίες των παιδιών. 


      Συμπληρώσαμε δύο φύλλα εργασίας  για να κατανοήσουμε καλύτερα τον διαχωρισμό σε υγιεινές και βλαβερές.


Οι τροφές όμως δεν είναι όλες ίδιες. Χωρίζονται σε ομάδες .Φτιάξαμε σπιτάκια –οικογένειες και βάλαμε τις τροφές όπου ανήκουν.















   Ζωγραφίσαμε το αρχικό τους γράμμα το Τ της τροφής με όποιες τροφές θέλει ο καθένας (σχεδόν όλοι ζωγράφισαν φρούτα και λαχανικά)




Κάθε παιδί έφτιαξε την δική του κ. Υγιεινούλα και την κ. Βλαβερούλα. Επάνω τους κόλλησε υγιεινές και βλαβερές τροφές αντίστοιχα.



    
  

Μιλήσαμε για το τι είναι μεσογειακή διατροφή(από πού πήρε το όνομα της και  γιατί θεωρείται υγιεινή) και κατασκευάσαμε μια ομαδική πυραμίδα και μια ατομική.



Μάθαμε τα όσπρια και φτιάξαμε διακοσμητικά μπουκάλια.




  Με τα  ζυμαρικά φτιάξαμε διακοσμητικές κορνίζες.


 Κόψαμε μήλα για να γράψουμε τους δέκα χρυσούς κανόνες της υγιεινής διατροφής.



Μάθαμε τι πρέπει να αποφεύγουμε στην διατροφή μας και παίξαμε με τον κ. Πιτσάκη,τον κ. Αναψυκτικούλη ,τον κ. Πατατάκη και τον κ.Λουκανικάκη.



       Και για να το θυμόμαστε καλύτερα μάθαμε το τραγούδι της υγιεινής διατροφής ,στις τροφές που λέμε Ναι και στις τροφές που λέμε Όχι.

    Όταν  πέρασαν οι Απόκριες μιλήσαμε για το έθιμο της Σαρακοστής και ζωγραφίσαμε μια ατομική για να μάθουμε τα φαγητά που νηστεύουμε.


Την  ώρα του μεσημεριανού γεύματος σκεφθήκαμε να την κάνουμε πιο διασκεδαστική. Μια ποδιά και ένα καπέλο μάγειρα ήταν αρκετό..Όποιοι σερβίριζαν τα φαγητά έπρεπε να φορούν αντίστοιχα την ποδιά και το καπέλο.

Βάλαμε τα λαχανικά και τα φρούτα  στη διατροφή μας , καταγράφοντας καθημερινά  σε δύο πίνακες τα λαχανικά και τα φρούτα που τρώγαμε.


Εβδομαδιαίος πίνακας καταγραφής φρούτων-Βάζω χρώμα στο φαγητό μου.


Φτιάξαμε φρουτοσαλάτες πολλές φορές, ζητώντας ανάλογα με την εποχή τα κατάλληλα φρούτα από τους γονείς. 


Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου