4ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ
Η δραστηριότητα αυτή στηρίχθηκε σε μία δραστηριότητα που υλοποίησε η συνάδελφος Ελένη Κατσιάβου και βρίσκεται αναρτημένη στο http://elenikat.blogspot.gr/2012/09/blog-post_23.html
Έτσι είχαμε νέο πρόβλημα να αντιμετωπίσουμε … το πρόβλημα των παιδιών που δεν σέβονται τους κανόνες που συμφωνήθηκαν από την ομάδα.. Για το λόγο αυτό ήρθε στην τάξη μας το πουλάκι με τις μεγάλες φτερούγες που όποιος καταφέρει να ανέβει στα φτερά του ταξιδεύει σε χώρες μαγικές κι ονειρεμένες γεμάτες γέλιο, χαρά και πολύ αγάπη…
Το πουλάκι δίνει ραντεβού με τα παιδιά σε ένα δέντρο για να τα πάρει για το ταξίδι… όμως στις φτερούγες του θα ανέβουν μόνο τα παιδιά που σέβονται τους κανόνες της τάξης! Για όσους αγνοούν και δε σέβονται το συμβόλαιο, υπάρχουν τρεις φωλιές πάνω στο δέντρο: η 1η φωλιά είναι η φωλιά της «Υπενθύμισης», η 2η είναι η φωλιά της «Δεύτερης ευκαιρίας» και η 3η η φωλιά των «Συνεπειών» .
Τα ονόματα όλων των παιδιών είναι γραμμένα σε μανταλάκια και κάθε μέρα μετά το φαγητό κάνουμε όλοι μαζί μια αξιολόγηση της συμπεριφοράς τους, ως εκείνη την ώρα. Τα ίδια τα παιδιά αποφασίζουν ποια μανταλάκια πρέπει να ανέβουν στο πουλάκι και ποια μανταλάκια όχι και γιατί! Έτσι η απόφαση βγαίνει από τα ίδια τα παιδιά κι όχι από την Νηπιαγωγό! Τα παιδιά που δεν έχουν καταφέρει ως εκείνη την ώρα να ανέβουν στο πουλάκι, έχουν το χρόνο ως το τέλος της ημέρας να διορθώσουν τη συμπεριφορά τους, αλλά και τα παιδιά που βρίσκονται ήδη στο πουλάκι θα πρέπει να συνεχίσουν να συμπεριφέρονται σωστά ώστε να μην αλλάξει θέση το μανταλάκι με το όνομά τους!!
Η επιβράβευση για τα παιδιά που τα κατάφεραν έρχεται με κλήρωση από το βοηθό της τάξης. Ο βοηθός τραβάει κλήρο από το κουτί της επιβράβευσης, όπου μέσα υπάρχουν ιδέες των ίδιων των παιδιών (πχ. ένα αυτοκόλλητο, μια σφραγίδα στο χεράκι κτλ) και αντίστοιχα και για τα παιδιά που το μανταλάκια τους κατέληξε στη φωλιά των συνεπειών, υπάρχει το κουτί της επίπληξης που πάλι κληρώνονται οι ιδέες των παιδιών (πχ. να χάσει το διάλλειμα, να μη παίξει με τα παιχνίδια κτλ)
Μέσα από τη διαδικασία αυτή τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι οι
πράξεις τους έχουν και τις αντίστοιχες συνέπειες και επίσης πως οι συμφωνίες
που γίνονται μέσα στην τάξη θα πρέπει να τηρούνται το ίδιο από όλους.
Τέλος το γεγονός ότι σε όλη τη
διαδικασία εμπλέκονται μόνο τα παιδιά και όχι η Νηπιαγωγός , τα βοηθά να
αντιληφθούν πως είναι τα ίδια υπεύθυνα για την ηρεμία και την ομαλή λειτουργία
της τάξης και πως τα ίδια επιλύουν τα προβλήματα και βάζουν τα όρια.
*Οι δραστηριότητες που παρουσιάζονται περιλαμβάνονται τροποποιημένες στο βιβλίο των Κουρμούση και Κούτρα " Βήματα για τη ζωή", Εκδ. Παπαζήση, Αθήνα:2011.
*Οι δραστηριότητες που παρουσιάζονται περιλαμβάνονται τροποποιημένες στο βιβλίο των Κουρμούση και Κούτρα " Βήματα για τη ζωή", Εκδ. Παπαζήση, Αθήνα:2011.
Πολύ ωραία ιδέα Μαρία ΜΠΡΑΒΟ, μπορεί να την χρησημοποιήσω και εγώ.......
ΑπάντησηΔιαγραφή