ΠΛΕΝΟΜΑΙ-ΞΕΠΛΕΝΟΜΑΙ, ΟΜΟΡΦΟΣ ΠΟΥ ΓΙΝΟΜΑΙ
Χωρίσαμε
το πρόγραμμα σε δύο ενότητες.
Α Ενότητα: Γνωρίζω το σώμα μου
και τις βασικές του λειτουργίες.
Φτιάξαμε
δύο ιστογράμματα. Το 1ο τι γνωρίζουν τα παιδιά για το σώμα τους. Το
2ο τι θέλουν να μάθουν.
Μαθαίνουμε
πώς ήρθαμε στον κόσμο, πώς είμαστε φτιαγμένοι, τα μέρη του σώματός μας, τις
λειτουργίες όλων των οργάνων
Σχεδιάσαμε το περίγραμμα ενός νηπίου σε μεγάλο χαρτόνι και
γράψαμε τα μέρη του σώματός μας.
Ατομικά σε
φύλλο εργασίας ζωγράφισαν τον εαυτό τους και έγραψαν τα μέρη του σώματός τους.
Αναγνωρίζω και γράφω τα όργανα στο κεφάλι μου.
Ανακαλύπτω τον κόσμο γύρω μου με: όργανα της αίσθησης.
Ομαδική εργασία με αποτυπώματα των χεριών και των ποδιών.
Μαθαίνω τα μέρη του σώματός μου μέσα από
παιχνιδοτράγουδα (Χόκυ-πόκυ, Δάχτυλα κουνάω, Τα χέρια στους ώμους……).
Παροιμιακός
λόγος για διάφορα μέρη του σώματος. ( Καλύτερα να σου βγει το μάτι παρά το
όνομα, Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις
βρόντα κ.α.).
Β Ενότητα: Μαθαίνουμε βασικά πράγματα για την
υγιεινή του σώματος και του στόματος.
Προστατεύω την υγεία μου. Μιλάμε για την Υγεία στην αρχαιότητα, τον
Ιπποκράτη, το Ιατρόσημο και το συμβολισμό του.
Διαβάζοντας
τα παραμύθια, «Γιατί πλένομαι», και «Τα
μικρόβια δεν είναι για να τα μοιραζόμαστε», κατανοούμε την αξία της καθαριότητας,
γνωρίζουμε τι είναι τα μικρόβια. Ζωγραφίσαμε ατομικά τα μικρόβια, φτιάξαμε και
τα δικά μας με χαρτόνι.
Πώς μεταδίδονται
τα μικρόβια; (Χαιρετώ το φίλο μου έχοντας βρώμικη παλάμη με δακτυλομπογιά και
χρυσόσκονη. Τι συμβαίνει τότε;).
Τι χρησιμοποιώ για
την καθαριότητα μου.
Τι πρέπει να κάνουμε και τι δεν πρέπει να κάνουμε για να είμαστε υγιείς;
Μάθαμε, εξηγήσαμε και ζωγραφίσαμε παροιμίες για την
καθαριότητα και την υγεία μας. ( «Το ‘να
χέρι νίβει το άλλο και τα δυο το πρόσωπο», «Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα»,
«Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά» κ.α.).
Πλύναμε
και τα δόντια μας με τη βοήθεια της Οδοντιάτρου με τον σωστό τρόπο βέβαια.
Ανακαλύψαμε
πότε ένα δόντι είναι χαρούμενο και πότε είναι λυπημένο.
Συνήθειες
καθαριότητας άλλοτε και σήμερα. Μιλάμε
για τον εορτασμό των πλυντηρίων στην Αρχαία Ελλάδα.
Η
καθαριότητα και εξαγνισμός της ψυχής στη Χριστιανική φιλοσοφία. Τα Βαφτίσια (ένα από τα Μυστήρια).
Τραγούδια: «Η
ψείρα», «Είμαι ένα γουρουνάκι βρώμικο
πολύ».
Παρακολουθήσαμε
εκπαιδευτικά βίντεο animation από
διάφορες χώρες, αξιοποιώντας οπτικοακουστικό υλι-κό από το διαδίκτυο και
σχολιάζουμε το περιεχόμενο:
Παρουσιάζουμε
τα στάδια για το σωστό πλύσιμο των χεριών μέσα από τον οδηγό του ΚΕΕΛΠΝΟ
Φτιάξαμε και το σταυρόλεξό μας.
Στο τέλος του προγράμματος και του μεταγνωστικού
αναστοχασμού μοιράσαμε έντυπο το χάρτη
της υγείας μας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου