Πέμπτη, 28 Νοεμβρίου 2013

«Πώς θα είμαστε φίλοι;»-4ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης

"ΠΩΣ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΙΛΟΙ;"
4Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ
 
Εισαγωγή:Κατά τον μήνα Οκτώβριο, αφού είχαμε όλοι γνωριστεί καλά μεταξύ μας κι είχαμε φτιάξει και τα βραχιόλια της φιλίας… αρχίσαμε να μιλάμε για το τί είναι φιλία! Ασχοληθήκαμε με τους τρόπους που προσεγγίζουμε κάποιον για να γίνουμε φίλοι..με το ποιές είναι οι προϋποθέσεις για να παραμείνουμε φίλοι με κάποιον..αλλά και με το ποιός είναι ο τρόπος για να λύνουμε προβλήματα που έχουμε με έναν φίλο!
Στόχος μας ήταν να αποκτήσουν τα παιδιά γνώσεις κοινωνικής συμπεριφοράς ώστε να μπορούν να μπουν σε μια παρέα, είτε μέσα στην ομάδα της τάξης μας είτε έξω από αυτήν, και να μάθουν να περνάνε όμορφα με τους φίλους τους!
 
Δραστηριότητες
  •  Διαβάσαμε αρκετά παραμύθια που μας βοήθησαν να επεξεργαστούμε το θέμα της φιλίας… συζητήσαμε πολύ …παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες και κάναμε υποθέσεις και προβλέψεις..βγάλαμε τα δικά μας συμπεράσματα και καταλήξαμε να φτιάξουμε μια αλυσίδα φιλίας!
  •  Κάθε παιδί, διάλεξε να ζωγραφίσει κάποιον φίλο του από την τάξη (φροντίσαμε ώστε όλοι να ζωγραφιστούν από κάποιον)  και ενώσαμε τις ζωγραφιές μας ώστε να γίνει η αλυσίδα της φιλίας! Στο πρώτο και στο τελευταίο παιδί στην αλυσίδα της φιλίας, βάλαμε ένα λουκέτο και σφραγίσαμε την αλυσίδα! Συμφωνήσαμε ότι για να παραμείνουμε στην αλυσίδα της φιλίας θα πρέπει να θυμόμαστε ποιά είναι τα κλειδιά της φιλίας..και καταγράψαμε τις ιδέες μας για να τις εφαρμόζουμε και να μην τις ξεχνάμε! (Φροντίδα-Βοήθεια-Σεβασμός-Αγάπη-Ευγένεια)


  •  Οι δραστηριότητες για τη φιλία συνεχίστηκαν και σε ομάδες… και συνδέθηκαν με τα σχετικά παραμύθια που είχαμε διαβάσει τις προηγούμενες μέρες.. Κάθε ομάδα διάλεξε στην τύχη μία φράση-κλειδί που ήταν γραμμένη πάνω σε χαρτονάκι.. Διάβασα στα παιδιά την αναγραφόμενη φράση και τα παιδιά της ομάδας έπρεπε να θυμηθούν σε ποιό παραμύθι συναντήσαμε αυτήν τη φράση! Ύστερα εντόπιζαν το παραμύθι, το ξεφύλλιζαν και μέσα έβρισκαν μία εικόνα του βιβλίου, φωτοτυπημένη και κομμένη σε μορφή πάζλ! Κάθε ομάδα έπρεπε να συναρμολογήσει την εικόνα -πάζλ του παραμυθιού, να κολλήσει στο πάνω μέρος και την φράση-κλειδί του βιβλίου και στο τέλος να παρουσιάσει στην ολομέλεια την εργασία της!




 Αξιολόγηση: Μέσα απ’ όλη αυτή τη διαδικασία η αυτοπεποίθηση των παιδιών έδειχνε να τονώνεται..οι γκρίνιες και τα μικροπροβλήματα μεταξύ τους να λύνονται από τα ίδια τα παιδιά!!Προσπαθούσαν καθημερινά να ακολοθούν σωστές συμπεριφορές προς τους φίλους τους κι έδειχναν να διασκεδάζουν ουσιαστικά την κάθε τους μέρα μέσα στην ομάδα της τάξης!

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ:
1.Κουρμούση,Ν., Κούτρας,Β. (2011). Βήματα για τη ζωή. Αθήνα: Παπαζήση
ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ:
1. Βελετά- Βασιλειάδου,Μ. (2002). Το σκαντζοχοιράκι με τα κατσαρά μαλλιά.  Αθήνα: Ελληνικά   Γράμματα.
2. Βένιγκερ ,Μ.(2007). Ένας για όλους κι όλοι για έναν. Αθήνα: Πατάκη
3. Βένιγκερ,Μ. (2007). Μ’ αυτή τη μπάλα παίζουμε όλοι. Αθήνα: Πατάκη
4. Βέρντικ,Ε. (2007). Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουν.  Αθήνα: Μεταίχμιο
5.Μπουκάι,Χ. (2011). Ο αλυδοδεμένος ελέφαντας. Αθήνα: Όπερα
 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου