Κυριακή, 9 Μαρτίου 2014

"ΕΧΩ ΚΑΤΙ ΝΑ ΠΩ..."1ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης

1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ
Η έκπληξη ενός καρχαρία , ο φόβος ενός μικρού παιδιού στο σκοτάδι και η πρώτη μέρα μιας χελώνας στο σχολείο έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό:την αναγνώριση της σπουδαιότητας της έκφρασης των συναισθημάτων μας.Η χαρά , η λύπη ,ο φόβος είναι μερικά από τα συναισθήματα που νιώθουμε όλοι οι άνθρωποι.Διαφέρουμε μόνο ως προς τον τρόπο με τα οποία τα εκφράζουμε.Μέσα από τις δραστηριότητες έγινε προσπάθεια να αντιληφθούν τα παιδιά ότι για να κάνουμε γνωστό στους άλλους αυτό που εμείς νοιώθουμε είναι να το εκφράσουμε λεκτικά.
  • "Έκπληξηηη!!"


ΣΤΟΧΟΣ: Να αντιληφθούν τα παιδιά την σπουδαιότητα της έκφρασης των συναισθημάτων τους.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Διαβάσαμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη -Γεωργιάδη "Έκπληξηη" από τις εκδ.Σαββάλας.Στο βιβλίο ο καρχαρίας Αρχοντής ένοιωθε  μοναξιά.Για να προσκαλέσει τα υπόλοιπα θαλασσινά σε ένα πάρτι σπίτι του καταστρώνει ένα σχέδιο το οποίο προκαλεί το  φόβο τους.Με τα παιδιά κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης προσπαθήσαμε να ανακαλύψουμε τα λάθη του ήρωα στην πορεία του να κάνει φίλους.Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο ήρωας θα έπρεπε να εκφράσει με λόγια τα συναισθήματά του και τις επιθυμίες του.


  • "Γινόμαστε αστακοί και  καρχαρίες"
ΣΤΟΧΟΣ: Τα παιδιά ενθαρρύνονται να μπουν στη θέση του άλλου και να μιλήσουν για τα συναισθήματά του
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Σε έντυπο τα παιδιά ζωγράφισαν και κάποια  έγραψαν όπως μπορούσαν πως ένιωθαν τα θαλασσινά για τον καρχαρία  αλλά και πως ένοιωθε ο καρχαρίας της ιστορίας.





















  • "Εγώ και ο άλλος"
ΣΤΟΧΟΣ: Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι άλλη αντίληψη σχηματίζουμε εμείς για τον εαυτό μας και διαφορετική αντίληψη έχουν σχηματίσει οι άλλοι για εμάς.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:Με αφορμή τη στάση των ηρώων της ιστορίας οι οποίοι είχαν διαφορετική αντίληψη για το πώς πρέπει να γίνονται μερικά πράγματα καλέσαμε τα παιδιά να σχηματίσουν ζευγάρια.Στην αρχή κάθε μέλος του ζευγαριού ζωγράφισε  τον εαυτό του σε μισό χαρτί Α4. Όταν ολοκλήρωσαν ,τα παιδιά  αντάλαξαν χαρτιά και ο ένας ζωγράφισε τον άλλο.Προέκυψαν  δυο διαφορετικά σχέδια για το ίδιο πρόσωπο.














  • "Φόβε ,δε σε φοβόμαστε!!
ΣΤΟΧΟΣ: Τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράζουν το συναίσθημα του φόβου.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Διαβάσαμε το βιβλίο του Αντώνη Παπαθεοδούλου "Το σκοτάδι φοβάται τον Νικόλα" από τις εκδ.Μίνωας.Στο βιβλίο ο μικρός Νικόλας φοβάται το σκοτάδι ώσπου αποφασίζει να ζητήσει τη βοήθεια του μπαμπά του.Με αφορμή την ιστορία τα παιδιά υπαγόρευσαν στη νηπιαγωγό και εκείνη έγραψε σε χαρτί όλα όσα φοβούνται.Τα παιδιά συμπέραναν ότι κάποιοι φόβοι είναι κοινοί και κάποιοι άλλοι όχι.Ύστερα έγινε προσπάθεια να διαχωρίσουμε τους φανταστικούς από τους πραγματικούς φόβους.Και στο τέλος αναζητήσαμε με τα παιδιά λύσεις για τις στιγμές που φοβόμαστε.






  • Αυτά που φοβάμαι ..."

 ΣΤΟΧΟΣ:Τα παιδιά ενθαρρύνονται να εκφράζονται μέσα από τη ζωγραφική
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Τα παιδιά  με αφορμή τις δυο ιστορίες όπου οι ήρωες ένιωθαν φοβισμένοι ,σε έντυπο ζωγράφισαν αυτά που φοβούνται όταν βρίσκονται στο σπίτι τους ,στο σχολείο ,στην παιδική χαρά και αυτά που φοβούνται όταν βλέπουν τηλεόραση.












  • "Όταν φοβάμαι..."
ΣΤΟΧΟΣ: Να αντιληφθούν τα παιδιά ότι ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίσουμε το φόβο είναι να ζητήσουμε βοήθεια από ανθρώπους που εμπιστευόμαστε.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Μέσα από την ιστορία που διαβάσαμε με τα παιδιά προσπαθήσαμε να βρούμε ποια λύση ήταν εκείνη που βοήθησε τον ήρωα να ξεπεράσει το φόβο του.Το ότι μίλησε στον πατέρα του ήταν σίγουρα αυτό που βοήθησε στο να αντιμετωπίσει το φόβο του και να νοιώσει ασφαλής.
Σε χαρτόνι τα παιδιά υπαγόρευσαν τι μπορούμε να κάνουμε όταν φοβόμαστε.




"Τα τσαλακωμένα συναισθήματα..."
ΣΤΟΧΟΣ: Να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά ότι αν αφήσουμε τον φόβο να μας κυριεύσει τότε θα αντιμετωπίσουμε δυσκολίες στην καθημερινότητά μας. 
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: Προβάλλαμε την ιστορία "Η Μόνα σε καινούριο σχολείο" απο την ιστοσελίδα του ΜΙΚΡΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ.Κατά τη διάρκεια της αφήγησης και με τη βοήθεια ερωτήσεων επισημάναμε τους φόβους της ηρωίδας και προβληματιστήκαμε με τα παιδιά για τον τρόπο που επέλεξε να τους αντιμετωπίσει.Σταθήκαμε στις δυσκολίες και την κακή συναισθηματική κατάσταση που είχε βρεθεί.Για να συνειδητοποιήσουν τα παιδιά το πως ένοιωθε η χελώνα σχηματίσαμε δυο χάρτινες φιγούρες της.Τη μια φιγούρα αρχίσαμε σιγά - σιγά να τη διπλώνουμε λέγοντας ότι η χελώνα κάθε φορά που άκουγε κάτι άσχημο για εκείνη φοβόταν και διπλωνόταν στο καβούκι της ,ώσπου στο τέλος ένοιωθε ότι πρέπει να διπλωθεί ακόμα περισσότερο ώστε να μην την βλέπει κανείς.Γράψαμε πάνω στο καβούκι όλα τα άσχημα λόγια που άκουσε από τους άλλους.Φτάνοντας στο τέλος της ιστορίας και ενώ όλα φαίνονταν ότι είχαν περάσει για τη χελώνα ,ξεδιπλώσαμε το χαρτί και τότε τα παιδιά αντίκρυσαν τη χελώνα διαφορετική από ότι στην αρχή :"είναι τσαλακωμένη" είπαν.Στην άλλη χάρτινη χελώνα τα παιδιά είπαν όλα όσα έπρεπε να είχε ακούσει η χελώνα από την αρχή ώστε να μην φοβηθεί και τσαλακωθεί.












την ιδέα μας την είπαν και την βρήκαν εδώ: http://tanipiataxidevoun.blogspot.gr/2014/01/blog-post_7681.html


Και για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας :

  • "Χέρια σαν κι αυτά.."
Ακούσαμε το τραγούδι :"Χέρια σαν κι αυτά.." των Locomondo.Τα παιδιά ζωγράφισαν τι μπορούν να κάνουν τα χέρια τους πάνω σε χάρτινες παλάμες.Ύστερα κατασκευάσαμε ένα πρόσωπο από σκληρό χαρτόνι και βάλαμε τα χαρακτηριστικά του με διπλόκαρφα ώστε να μπορούμε να τα περιστρέφουμε.Στη βάση κολλάμε τις χάρτινες παλάμες και ανάλογα με αυτό που δείχνουν κινούμε τα μάτια ,τη μύτη και το στόμα για να εκφραστεί το συναίσθημα που νιώθουμε λόγω αυτών που κάνουν τα χέρια μας.










η ιδέα από εδώ:http://www.mrprintables.com/learning-about-emotions.html

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: Μέσα από τις παραπάνω δραστηριότητες δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους αλλά και να μπουν στη θέση του άλλου ο οποίος βιώνει ίδια ή διαφορετικά συναισθήματα.Έγινε προσπάθεια να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα της λεκτικής έκφρασης των συναισθημάτων (θετικών και αρνητικών) και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να τα διαχειριστούν.


2 σχόλια: