Κυριακή, 11 Μαΐου 2014

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟΤΗΝ ΤΕΧΝΗ - 4ο Νηπιαγωγείο Μεγαλόπολης

 
Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
4Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ

  • ΑΦΟΡΜΗ:  Όταν ,με τον ερχομό του μήνα Μαΐου,  το ημερολόγιο της τάξης μας άλλαξε, συζητήσαμε για το τί περιμένουμε να μας φέρει ο μήνας αυτός! Στο κουτάκι με τον αριθμό 11 κολλήσαμε ένα μικρό χαρτάκι με μια καρδιά και τη λέξη Μαμά γραμμένη μέσα ! Πλησιάζοντας λοιπόν στα τέλη της εβδομάδας αυτής, ξέραμε ότι θα μιλήσαμε για τις μαμάδες μας.
 ΣΚΟΠΟΙ:Θέλοντας να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με την τέχνη, να μάθουν να παρατηρούν έργα μεγάλων ζωγράφων και να αναγνωρίζουν θέματα και αντικείμενα μέσα σε αυτά…  ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας  με το έργο του KLIMT «Μητέρα και παιδί» 
 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 
  • Αρχίσαμε να περιγράφουμε τον πίνακα ως προς το θέμα του και τα χρώματά του, τα συναισθήματα που μας προκαλεί, τη στάση του σώματος  των δυο προσώπων του πίνακα  αλλά και τα συναισθήματα που φαίνεται να νιώθουν. Αρχίσαμε επίσης  να φανταζόμαστε το μέρος που βρίσκονται, να κάνουμε υποθέσεις ως προς τον τίτλο του πίνακα  και να σχολιάζουμε τι μας αρέσει περισσότερο ή λιγότερο, τι θα προθέταμε εμείς στη θέση του ζωγράφου ή τι θα αφαιρούσαμε.

  •  Στη συνέχεια μπήκαμε εμείς στη θέση των προσώπων -αφού καταλήξαμε ότι πρόκειται για μητέρα και παιδί-  και δώσαμε ζωή στον πίνακα αναπαριστώντας τον.

  •  Κι έτσι όπως μπήκαμε στη θέση της μητέρας και του παιδιού.. σκεφτήκαμε τι νιώθουμε όταν είμαστε στην αγκαλιά της δικής μας μαμάς ... τί σκεφτόμαστε, τί θα της ψιθυρίζαμε στο αυτί.. και καταγράψαμε τις ιδέες μας ο καθένας  με τον τρόπο που μπορεί.

  •  Στη συνέχεια είπαμε πως υπάρχουν πολλά έργα τέχνης με το ίδιο θέμα καθώς είναι ένα θέμα αγαπητό σε πολλούς διαφορετικούς  έλληνες και ξένους ζωγράφους, για αυτό και είδαμε με μεγάλο ενδιαφέρον μερικούς ακόμα. Επειδή την ώρα που τους βλέπαμε ακούγονταν διάφορα επιφωνήματα θαυμασμού, θελήσαμε να δούμε ποιος πίνακας κέρδισε τα περισσότερα επιφωνήματα, δηλαδή ποιος άρεσε περισσότερο. Για το λόγο αυτό εκτυπώσαμε τους πίνακες (σε ασπρόμαυρη μορφή για λόγους οικονομίας) και ψηφίσαμε εκείνον που μας άρεσε περισσότερο τοποθετώντας ένα χρωματιστό μπαλάκι πάνω του.
 
 



 Ο πίνακας που πήρε τις περισσότερες ψήφους ήταν του ίδιου ζωγράφου, του ΚLIMT ..αλλά η μητέρα αγκάλιαζε δύο παιδιά στον πίνακα αυτό.
 

  •  Καθώς ο πίνακας είχε κάποιες διαφορές σε σχέση με τον πρώτο που επεξεργαστήκαμε… συγκρίναμε τους δυο πίνακες, μιλήσαμε για τις διαφορές τους και τις κυκλώσαμε πάνω στο χαρτί.
 

  • Ύστερα με μεγάλη προθυμία θελήσαμε να αναπαραστήσουμε τον νέο πίνακα…
 



  •  Τέλος, διαβάσαμε μικρά αυτοσχέδια ποιηματάκια που απευθύνονταν σε κάποιον από τους πίνακες ζωγραφικής. Ακούγοντας το ποίημα έπρεπε να μαντέψουμε σε ποιόν πίνακα απευθύνεται και να το τοποθετήσουμε δίπλα.
 



  •  Κι επειδή μας άρεσε πολύ η διαδικασία αυτή.. συνεχίσαμε φτιάχνοντας όλοι μαζί ποιήματα  για τους υπόλοιπους πίνακες που δεν είχαν. Σκεφτήκαμε αρκετά και  προσπαθήσαμε να βρούμε ομοιοκατάληκτες λέξεις για τα ποιηματάκια μας. Τέλος, καταγράψαμε τα νέα μας ποιήματα τοποθετώντας τα και αυτά δίπλα στον αντίστοιχο πίνακα.
 


 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ:Η επαφή μας με την τέχνη κράτησε το ενδιαφέρον μας ζωντανό και η αναπαράσταση των πινάκων μας ενθουσίασε!! Όσον αφορά το γλωσσικό παιχνίδι με τα ποιήματα ..μας γοήτευσε τόσο ώστε να εκφράσουν τα παιδιά την επιθυμία να μάθουμε τα ποιήματα αυτά - τα «δικά μας» ποιήματα-  και να τα παρουσιάσουμε στους γονείς!!! Γεννήθηκε δηλαδή ξαφνικά για πρώτη φορά η ιδέα να οργανώσουμε μια τέτοια γιορτή-παρουσίαση σε κοινό.. με το ίδιο ή διαφορετικό θέμα, όπου τα ποιήματα θα είναι γραμμένα από εμάς τους ίδιους!! .. αφήσαμε τη σκέψη ανοιχτή προς εκμετάλλευση για το τέλος της σχολικής χρονιάς…
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου