Παρασκευή, 2 Μαΐου 2014

" ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ. ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΑ"- Νηπιαγωγείο Δημητσάνας

   
"ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΒΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ. ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΑ"
 
Το Νηπιαγωγείο Δημητσάνας συμμετείχε στο πρόγραμμα της UNICEF «Σχολεία Υπερασπιστές του Κόσμου» με σκοπό να βοηθήσει στο έργο της UNICEF που στηρίζει τα παιδιά αλλά και να ευαισθητοποιηθούν και να προβληματιστούν τα νήπια για το πώς μπορούν να βοηθήσουν ανθρώπους που έχουν ανάγκη και να τους κάνουν χαρούμενους με ό,τι μπορεί να προσφέρει ο καθένας.
Έτσι λοιπόν πραγματοποιήθηκε ένα σχέδιο εργασίας με θέμα «Όχι στην βία και την εκμετάλλευση. Ναι στην αλληλεγγύη και στην ανθρωπιά» και ΑΦΟΡΜΗ για το ξεκίνημά του ήταν ο φάκελος με το υλικό που έστειλε στο νηπιαγωγείο η UNICEF και ένα υποτιθέμενο γράμμα που έγραφε «Θέλετε να βοηθήσετε; UNICEF»
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε ποικίλες δραστηριότητες.
 
        Πιο αναλυτικά:
  • Ενασχόληση με το υλικό που έστειλε η UNICEF στο νηπιαγωγείο και συζήτηση για το έργο της αλλά και για τα δικαιώματα του παιδιού.
  • Συζήτηση και σχεδιασμός για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε κι εμείς στο έργο της UNICEF.
  • Διαβάσαμε το παραμύθι «Δίνω το χέρι μου στα παιδιά του κόσμου» και τα παιδιά αναγνώρισαν τη σημασία του να έχουν στοιχειώδη αγαθά όπως καθαρό νερό, φαγητό, σχολείο, νοσοκομείο, σπίτι όπως επίσης και ειρήνη, ασφάλεια και ελευθερία.
  • Επεξεργαστήκαμε την αφίσα με τα Δικαιώματα των Παιδιών και τα παιδιά έμαθαν καινούριες λέξεις και τη σημασία τους. Με αφορμή την αφίσα τα παιδιά προβληματίστηκαν για το τι θα γινόταν αν τα ίδια δεν ζούσαν στην Δημητσάνα αλλά σε μία χώρα όπου είχε γίνει πόλεμος. Έτσι τα παιδιά αναγνώρισαν το πόσο σημαντικό είναι να ζούμε ειρηνικά και να απολαμβάνουμε τα αγαθά που προσφέρει μία ελεύθερη δημοκρατική χώρα.
  • Γράψαμε τη λέξη Ελευθερία και λέγαμε άλλες λεξούλες που ξεκινούν από το γράμμα ¨Ε¨
  • Συζητήσαμε για τη βία, η νηπιαγωγός κατέγραψε όπως της υπαγόρεψαν τα παιδιά τι είναι βία και είπαμε ότι κανένας δεν πρέπει να δέχεται την βία και αν ποτέ συμβεί περιστατικό βίας και στα ίδια να ζητήσουν αμέσως βοήθεια. Τα παιδιά είπαν Βία είναι όταν: μας χτυπάνε, μας γρατσουνάνε, μας δαγκώνουνε, μας τραβάνε τα μαλλιά, μας παίρνουν τα παιχνίδια μας, μας κλέβουν τα σπίτια μας, μας παίρνουν από τη μαμά, μας παίρνουν το φαγητό, μας σκουντάνε, μας φτύνουν, μας κοροϊδεύουν, μας μιλούν άσχημα, μας κάνουν πόλεμο. Τα παιδιά θυμόντουσαν τη δραστηριότητα και τις επόμενες ημέρες και αν συνέβαινε στην τάξη κάτι από τα παραπάνω το παιδί που αντιμετώπιζε το πρόβλημα έλεγε στο άλλο « Αυτό που κάνεις δεν είναι σωστό, είναι βία» και αν ήταν πιο σοβαρό το συμβάν το ανέφεραν σε μένα για βοήθεια και το συζητούσαμε υπενθυμίζοντας και τους κανόνες από το συμβόλαιό μας. Στις 6 Μαρτίου με αφορμή την ημέρα κατά της σχολικής βίας διαβάσαμε το παραμύθι ¨Όταν νοιάζομαι για τους άλλους¨, το κάναμε δραματοποίηση και φτιάξαμε μία αφίσα με τίτλο ¨ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ¨.
  • Διαβάσαμε παραμύθια από τη σειρά ¨Τα Δικαιώματα του Παιδιού¨ και το βιβλίο ¨Όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι¨ με έμμετρη εισαγωγή από τον Ευγένιο Τριβιζά.
  • Ενασχόληση με εικόνες από το διαδίκτυο όπου φαίνονται παιδιά που ζουν σε χώρες όπου δεν έχουν σπίτι, φαγητό, καθαρό νερό, φάρμακα, σχολεία αλλά ούτε και παιχνίδια.
  • Τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικαιώματα των παιδιών.
  • Κάναμε παντομίμα με τα δικαιώματα των παιδιών.
  • Μελετήσαμε τον παγκόσμιο χάρτη. Εντοπίσαμε την χώρα μας και τις χώρες που ζουν πολλά παιδιά που αντιμετωπίζουν προβλήματα και χρειάζονται βοήθεια. Συζητήσαμε για τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των ανθρώπων (χρώμα, γλώσσα, θρησκεία, προτιμήσεις) και καταλήξαμε ότι κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και μοναδικός αλλά όλοι είμαστε ίσοι και έχουμε τα ίδια δικαιώματα.
  • Πειραματιστήκαμε προσπαθώντας να πούμε κάποιες λέξεις σε διάφορες γλώσσες. Μερικά παιδάκια από την τάξη είναι από την Αλβανία και μας είπαν κι εκείνα λέξεις αλβανικές και προσπαθούσαμε όλοι να τις πούμε.
  • Ακούσαμε μουσική από διάφορα μέρη του κόσμου από τα CD Τραγουδοπαιχνίδια και Τραγουδοχοροί του Νίκου Θεοδωρίδη και Λαϊκά Μουσικά Όργανα της Μ.Κυνηγου Φλάμπουρα. Τραγουδήσαμε, χορέψαμε και κάναμε ένα θεατρικό σαν να ήμασταν παιδιά από διάφορα μέρη του κόσμου και συμπεράναμε ότι όλοι οι άνθρωποι όταν χαίρονται γελάνε, τραγουδάνε και χορεύουνε και όταν τους συμβαίνει κάτι άσχημο στεναχωριούνται και κλαίνε.
  • Φτιάξαμε έναν κουμπαρά με εικόνες από παιδιά που βοηθάει η UNICEF, τα παιδιά έγραψαν τη λέξη UNICEF και κάναμε έρανο στους δρόμους και τα μαγαζιά του χωριού. Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο τα παιδιά μέτρησαν και κατέγραψαν με το δικό τους τρόπο τα χρήματα που μαζεύτηκαν.
  • Τα παιδιά κατασκεύασαν μαγικά ραβδάκια από πηλό και χρυσόσκονες και τα έδωσαν στους ανθρώπους που έβαζαν χρήματα στον κουμπαρά. Τους έλεγαν πως με αυτά μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο και να κάνουν τις επιθυμίες τους πραγματικότητα.
  • Με αφορμή το ποίημα ¨Τον ίδιο ήλιο¨ της Θ.Χορτιάτη αποφασίσαμε να στείλουμε ένα μήνυμα σε όλο τον κόσμο για τα φτωχά παιδιά φτιάχνοντας μία κατασκευή που έχει γραφή, ζωγραφική και κολλάζ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Για τρεις μήνες περίπου ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα της UNICEF καθώς το ενδιαφέρον των παιδιών παρέμενε αμείωτο και δόθηκαν άπειρες ευκαιρίες για εμπλοκή τους σε δραστηριότητες από όλες τις μαθησιακές περιοχές (Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη περιβάλλοντος, Δημιουργία και Έκφραση, Ηλεκτρονικός Υπολογιστής). Η κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη είναι πολύ σημαντική, ιδιαίτερα στη νηπιακή ηλικία κατά την οποία μπαίνουν οι βάσεις για την μετέπειτα ανάπτυξη και μάθηση. Με τις δραστηριότητες που κάναμε στο σχέδιο εργασίας τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν ως προς τη βοήθεια και την αγάπη που μπορούμε να δώσουμε σε άλλους ανθρώπους και το ενδιαφέρον που μπορούμε να δείξουμε προς τον συνάνθρωπο. Καθ΄όλη τη διάρκεια του προγράμματος ήμασταν εθελοντές και ενημερώναμε τους φίλους και τους γονείς μας για τη UNICEF και το έργο της, για τις δραστηριότητες που κάναμε αλλά και τον τρόπο που μπορούμε όλοι να βοηθήσουμε.

 
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
   
Υλικό unicef και "υποτιθέμενο" γράμμα που     χρησιμοποιήθηκε σαν αφόρμηση.


                                                            Βιβλία που διαβάσαμε





Τα παιδιά κατασκευάζουν μαγικά ραβδάκια ,για να τα δώσουν στους ανθρώπους που θα βοηθήσουν με τα χρήματά τους στον έρανο, που θα κάνουν τα παιδιά στους δρόμους και τα μαγαζιά του χωριού.




Τα παιδιά μετρούν και καταγράφουν σε χαρτιά όπως μπορούν τα χρήματα που μάζεψαν από τον έρανο για τα παιδιά που βοηθάει η UNICEF.




Η κατασκευή που φτιάξανε τα παιδιά για να στείλουμε ένα μήνυμα σε όλο τον κόσμο για τα φτωχά παιδιά



Ποίημα που χρησιμοποιήσαμε για την κατασκευή μας



Η αφίσα που φτιάξανε τα παιδιά για τη βια.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου