Σάββατο 13 Ιουνίου 2015

"Η ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ"- 6ο Νηπιαγωγέιο Τρίπολης

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ
«Η ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ»


6Ο Νηπιαγωγείο Τρίπολης
ΜΗΠΙΑΓΩΓΟΙ:  Ζησιμοπούλου Αθηνά – Γόντικα Ελένη
ΣΧ.ΕΤΟΣ 2014-2015




Με το πρόγραμμα ασχοληθήκαμε κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς και το προσαρμόσαμε  στα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες των παιδιών.
Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του προγράμματος ασχοληθήκαμε με ποικίλες δραστηριότητες από όλες τις γνωστικές περιοχές του αναλυτικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου(γλώσσα, μαθηματικά, εικαστικά, φυσικές επιστήμες, μελέτη περιβάλλοντος)

Στόχοι του προγράμματος
-Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα που αφορούν την υγεία τους καθώς και να υιοθετήσουν στάσεις που αφορούν την σωστή διατροφή.
-Να αποκτήσουν γνώσεις σχετικές με τη διατροφή μας και τις ομάδες τροφών.
-Να γνωρίσουν την μεσογειακή πυραμίδα διατροφής.
-Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό  τους και να μάθουν νέες λέξεις και έννοιες σχετικές με το θέμα.
-Γνωριμία με διάφορες μορφές προφορικού και γραπτού λόγου και εμπλοκή σε διαδικασίες αναδυόμενης γραφής .
-Να αναπτύξουν  ικανότητες  επικοινωνίας και ομαδικής συνεργασίας.
-Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και την φαντασία τους.
-Να μάθουν να ομαδοποιούν, συγκρίνουν, αναλύουν και να συνθέτουν πληροφορίες.


ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ
Συνεργαστήκαμε με την κ.Σύμβουλο Προσχολικής Αγωγής, με την Διαιτολόγο και Διατροφολόγο του Παναρκαδικού Νοσοκομείου, καθώς και με την Τρίτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου που υλοποιούσαν ταυτόχρονα  θέμα διατροφής. Συνεργαστήκαμε επίσης με το Αρχαιολογικό Μουσείο Τρίπολης.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ (Ενδεικτικές)
ΓΛΩΣΣΑ
1.Κατά τη διάρκεια του προγράμματος διαβάσαμε πολλά βιβλία ως αφετηρία :
-«Το σοκολατένιο σπίτι»
-«Ο Μάκης στο λουκουμοδάσος»
-«Πέντε σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο»  Σ.Σακοράφα
-«Η κόκκινη κοτούλα» Ζ.Σαρρή
-«Μια φορά ήταν η κολοτούμπα  Σ.Μαντούβαλου
-«Μια κάμπια πολύ πεινασμένη»
2.Μάθαμε αινίγματα για φρούτα του φθινοπώρου και φτιάξαμε το βιβλίο των αινιγμάτων που τα παιδιά έγραψαν και ζωγράφισαν τα αινίγματα.

3.Παίξαμε τις πίτες- ένα γλωσσικό παιχνίδι που βρήκαμε στο διαδίκτυο και βοηθά πολύ στην εξάσκηση των παιδιών και στη φωνολογική επίγνωση του αρχικού γράμμματος των τροφών.

4.Γράψαμε συνταγές :για φρουτοσαλάτα και βάψιμο αυγών
5. Γράψαμε ευχαριστήριο γράμμα στην διατροφολόγο που μας επισκέφτηκε στο νηπιαγωγείο.

6. Γράψαμε τις οδηγίες περιποίησης των σπόρων που φυτέψαμε.
7.Το ψωμί. Ο κύκλος του ψωμιού.
8.Σύνθετες λέξεις με τις λέξεις :λάδι-ψωμί.




                                                                                                                                                                                                                  




ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
1.      Ομαδοποιήσαμε τα τρόφιμα με βάση το χρώμα τους.
2.      Μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής του ψωμιού.
3.      Αναπαραστήσαμε την εξέλιξη των σπόρων που φυτέψαμε.
4.      Μετρήσαμε μεγέθη καρπών και σπόρων.
5.      Μετρούσαμε τα πόδια της Κυρά- Σαρακοστής
6.      Χωρίσαμε τα φρούτα σε μισό και τέταρτο.
7.      Ομαδοποιήσεις, μετρήσεις (μια κάμπια πολύ πεινασμένη).



               










                                                                                                 
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
1.Φτιάξαμε την πυραμίδα της  Μεσογειακής διατροφής
2.Φυτέψαμε σιτάρι, φακές και φασόλια και παρακολουθήσαμε την ανάπτυξή τους.
3.Ασχοληθήκαμε με το σταφύλι και την ελιά και τονίσαμε την σπουδαιότητά τους στην διατροφή των αρχαίων ελλήνων.
4.Παρακολουθήσαμε την διατροφολόγο να μας εξηγεί τα πάντα γύρω από την διατροφή.
5.Ετοιμάσαμε την φρουτοσαλάτα μας και την απολαύσαμε στην τάξη.
6.Φτιάξαμε τις ομάδες των τροφών και μιλήσαμε για την σπουδαιότητα του υγιεινού φαγητού.
7.Φτιάξαμε την Υγιεινούλα και την Βλαβερούλα.
8.Μιλήσαμε για τα έθιμα της χώρας μας που σχετίζονται με την διατροφή: Σαρακοστή ,Τσικνοπέμπτη, το τραπέζι της Καθαράς δευτέρας.
9.Δοκιμάσαμε ψωμί με λάδι και αποφασίσαμε πως είναι ωραίο απογευματινό.
10.Επισκεφθήκαμε το μουσείο και παρατηρήσαμε αγγεία στα οποία οι αρχαίοι Έλληνες τοποθετούσαν τα τρόφιμά τους.









 
                                    











                       


ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
1.Γνωρίσαμε πίνακες ελλήνων και ξένων ζωγράφων: Το τραπέζι της Καθαράς Δευτέρας (Βασιλείου), το μάζεμα της ελιάς(Φιλόθεος).
2. Τα παιδιά με το δικό τους τρόπο αναπαρέστησαν πίνακες ζωγραφικής.
3.Φτιάξαμε μάσκες αποκριάτικες με φρούτα.
4.Τυπώσαμε κομμένα μήλα και αχλάδια
5.Κολάζ κλαδάκι ελιάς , το τραπέζι της σαρακοστής .
6.Ομαδικές εργασίες τα δέντρα του Φθινοπώρου που μας δίνουν καρπούς, τα λαχανικά, τα φρούτα.
7.Φτιάξαμε αγγεία παίρνοντας ιδέες από τα αγγεία του Μουσείου.





                                                            








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου