Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2016

ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ- ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ - ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ

1ο ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ



Δρ Τριανταφυλλιά Νικολούδη
Σχολική Σύμβουλος 7ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής
Ενδοσχολική Επιμόρφωση: «ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ»
2015-2016

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
§  Παιχνίδι στον κύκλο:  Είμαστε σε κύκλο. Με τη συνοδεία μουσικής, ένα- ένα μέλος της ομάδας, ξεκινώντας από τον εμψυχωτή,  φοράει το καπέλο και κάνει όποιες κινήσεις ή μορφασμούς θέλει. Η υπόλοιπη ομάδα τον  μιμείται.  Μόλις η μουσική σταματήσει, δίνει το καπέλο στο διπλανό του. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται μέχρι να κάνουν όλοι.
§  Ομαδικοί- ατομικοί  αυτοσχεδιασμοί:  Με τη συνοδεία μουσικής και τις οδηγίες του εμψυχωτή, περπατάμε  στο φανταστικό πράσινο (λιβάδι), κόκκινο (που οδηγεί στο κάστρο), μπλε (λίμνη),κίτρινο (έρημος) μονοπάτι ανάμεσα στα μυρμήγκια,  στα σαλιγκάρια,  στους σκαντζόχοιρους, χταπόδια, σαλούφες, φίδια κ.λ.π.
§  Αυτοσχεδιασμοί σε μικρότερες ομάδες (2-3 ατόμων): Κάποιος από την ομάδα  τρυπιέται από τους σκαντζόχοιρους, κάποιος παθαίνει ένα ατύχημα.
§  Σκηνικό δρώμενο:  Χωριζόμαστε σε τέσσερις ομάδες. Η κάθε ομάδα παίρνει διαφορετικό ερέθισμα θα παρουσιάσει, με όποιον τρόπο θέλει  ένα σκηνικό δρώμενο, έχοντας κάνει την ανάλογη διαμόρφωση του χώρου και  έχοντας επιλέξει τα σκηνικά αντικείμενα.
1η ομάδα: Ένα κλασικό παραμύθι με διαφορετική πλοκή.
2η ομάδα: Έναν μύθο του Αίσωπου με παραλλαγμένο τέλος.
3η ομάδα:  Ένα ποίημα.
4η ομάδα: Ένα τραγούδι.

§  Ολοκλήρωση εργαστηρίου:  με την ολοκλήρωση των δρώμενων, όλη η ομάδα συζητά τα θετικά και τα αρνητικά  όλης της  δράσης.


Οι Θεατρικές  Γωνιές  στήθηκαν

                                                                               



                                                                         


Κινούμαστε ελεύθερα στο χώρο


         

                                                                                           



Χαιρετισμός στην ομάδα με ένα καπέλο

          

                                                                


                                                     


                                                                                         



                                                                                                                         

                                                                                 



                                                                                

        


                                                 



                                                      

                                                                           
                                                          



                                                                                             




                                                               
                                                      
Αυτοσχεδιασμός σε ζευγάρια

"Περπατάμε σε μονοπάτι στην έρημο"

                                




                                               



               

Ή σε ένα πράσινο λιβάδι...


                                                                                   



                                                                                     


                                                                         



                                                             
Ή ....  στο μονοπάτι που οδηγεί στο κάστρο



                



                                         


Ή.... στη λίμνη

                                                            


Αυτοσχεδιασμός σε ομάδες

      
                            


               

            
           




                                                                         
   

                                                                                                                                               

                                                                   



                                                                               



                                                                 



                                                                             



                                                                                   

                                                                             


                                                                    Σκηνικά  Δρώμενα

με ερέθισμα...

Α) Μύθους του Αισώπου, με παραλλαγμένο τέλος.

  "Η αλεπού και ο κόρακας"


                                                                                                  

                                                                          " Ο λαγός και η χελώνα"              


                            

                                            


" Ο Ψεύτης βοσκός (Η Ψεύτρα βοσκοπούλα)"

                                                                                     




                                                                           

" Το τζιτζίκι και το μυρμήγκι"
                                                                   


                                                                 Β)  Τραγούδια

"Γαμήλιο πάρτι" των Locomondo.

Ήρθε η μέρα που η νύφη κι ο γαμπρός θα βάλουν βέρα
έλα και σου `χουμε φυλάξει μπομπονιέρα
και μη νομίζεις πως στιγμή θα βαρεθείς


Γαμήλιο πάρτι και έχω μια πρόσκληση για σένα ορίστε πάρτη

και για να μη χαθούμε μέσα έχει χάρτη

γιατί δε θέλω να μου ταλαιπωρηθείς



Θέλω να `σαι εκεί, ό,τι κι αν συμβεί

Θέλω να `σαι εκεί, ό,τι κι αν συμβεί



Ήρθε η ώρα που θα ανεβείς της εκκλησιάς την ανηφόρα

και η ζωή σου μονομιάς θα αλλάξει τώρα

και προσοχή το νυφικό μη λερωθεί



Γαμήλιο πάρτι και στην εντέλεια τα `χουν όλα κανονίσει

και μήνες τώρα τα `χουν όλα προγραμματίσει

έτσι ώστε τίποτα στραβό να μη συμβεί

https://www.youtube.com/watch?v=EI3zHIC7SEk





                                                                                         



                        

                                     


  " Το τραγούδι του χειμώνα" του Δ. Σαββόπουλου  




Φέρτε παλτά, φέρτε κουβέρτες και σκουφιά
ήρθαν τα χιόνια και τα κρύα στις αυλές μας

φέρτε να βράσουμε ροφήματα ζεστά

να ζεσταθούνε επιτέλους οι καρδιές μας.



Ήρθε ο χειμώνας ο σοφός για να οργανώσει 

βραδιές με κάστανα γύρω απ’ τη φωτιά

τρεις μήνες μένει κι επιμένει να ενώσει

τους φίλους όλους σε σπιτάκια γιορτινά.



Ντύσου καλά προτού να βγεις από το σπίτι σου

έχει χιονίσει κι όλα γύρω είναι λευκά

είναι χειμώνας - δες την παγωμένη μύτη σου

να ζεσταθούμε έλα οι δυο μας αγκαλιά.






               
                                                                   


                                    

                                                                                                                                      

         
       

" Ο κύριος κανείς" του Ν. Ποριώτη

                                                 

Ποιος να ’ν’ αυτός ο "Κύριος Κανείς;"
Χτες, σαν καθίσαμε να πιούμε τσάι, 
μπράμ, να σου τον, ένα φλιτζάνι σπάει
και βρέχει το φουστάνι της Φανής, 
ο σκανταλιάρης "Κύριος Κανείς".

Κι ύστερα τσίμπησε την άσπρη γάτα, 
έσπασε και δυο τρία φίνα πιάτα, 
εζούληξε του Γιάγκου το καπέλο, 
και ξέσκισε της Έλλης μας το βέλο, 
και μούγκριζε φρικτά σαν Ερινύς, 
ο πεισματάρης "Κύριος Κανείς".

Έχει, θαρρώ, κακήν ανατροφή, 
γιατί έβαλε μες στον καφέ μου αλάτι, 
και μου έμπηξε καρφίτσες στο κρεβάτι, 
και στο σκαμνί του μπέμπη ένα καρφί, 
κι ύστερα τον ρωτούσε "που πονείς;"
ο κατεργάρης "Κύριος Κανείς".

Ποιος να ’ναι; Μπα! κανείς μας δεν τον ξέρει, 
κανείς μας δεν τον είδε πουθενά…
Μ’ αυτός τα παιχνιδάκια μας χαλνά, 
κι έσπασε και της πλύσης το πανέρι.
Δεν είναι, φαίνεται, καθόλου ευγενής
αυτός ο μάγκας "Κύριος Κανείς".

Δεν τον γνωρίζουμε! Ορκιζόμαστε.
Μας η μητερούλα μας χαμογελά
και λέγει πως τον ξέρουμε καλά
και πως δεν πρέπει να κρυβόμαστε
και ψέματα να λέμε στους γονείς, 
γιατ’ είμαστε όλοι εμείς ο "Κύριος Κανείς".









                         
                                                    

"Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα" των Locomondo



Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα
Κρύο δεν έκανε ποτέ
Έλα απόψε για να νοιώσεις
Όπως δεν ένιωσες ποτέ

Θες να πάμε μια βόλτα
Σε μια χώρα μαγική
Όπου όλοι διασκεδάζουν
Λέν’ πως είν’ και ειδικοί

Μα αν γελάσεις έχεις χάσει
Λέει ο κανονισμός
Κι αν τολμήσεις να χορέψεις
Σ’ απειλεί ο αποκλεισμός

Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα
Κρύο δεν έκανε ποτέ
Έλα απόψε για να νοιώσεις
Όπως δεν ένιωσες ποτέ

Απ’ την άβυσσο της θλίψης
Στα λιβάδια της χαράς
Είναι ένα μικρό πορτάκι
Που το πόμολο κρατάς

Τούτη η νύχτα θέλει πάρτυ
Θέλει ιδρώτα και φωνές
Όχι τρέντυ πασαρέλα
Και κουλτούρο-συμφορές

Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα
Κρύο δεν έκανε ποτέ
Έλα απόψε για να νοιώσεις
Όπως δεν ένιωσες ποτέ

Γίνε το παιδί του ήλιου
Και το γέλιο της φωτιάς
΄Κει ΄ναι η δύναμη του κόσμου
Αλυσίδες για να σπας

Ιδρωμένη αγκάλιασέ με
Η αγάπη είναι παντού
Κι αν γουστάρεις φίλησέ με
Να δω τα’ άστρα του ουρανού

Δεν κάνει κρύο στην Ελλάδα
Κρύο δεν έκανε ποτέ
Έλα απόψε για να νοιώσεις
Όπως δεν ένιωσες ποτέ







                                                                              

                                                                      
                            

Γ) Κλασικά παραμύθια με διαφορετική πλοκή



" Το ασχημόπαπο"













                                                      

" Η κατσίκα και τα (7;) κατσικάκια"

                                               



                                                                                
" Τα τρία γουρουνάκια"





                                                                                



     " Η (Οι) Κοκκινοσκουφίτσα (ες)"  


                                                               

  

Δ) Ποιήματα

"Το χιόνι" του Κ. Καρυωτάκη


Τί καλ ποναι στ σπίτι μας
τώρα πο
ξω πέφτει χιόνι!
Τ
μπερντ παραμερίζοντας
τ’
σπρο βλέπω κε σεντόνι
ν
σκεπάζει λα τ πράγματα,
δρόμους, σπίτια, δένδρα, φύλλα.
Πόσο βλέπω μ' ε
χαρίστηση
μαζεμένη τόση σπρίλα.

μως, κοίτα, τουρτουρίζοντας
τ
κορίτσι κενο τρέχει.
Τώρα στάθηκε στ
ν πόρτα μας,
ψωμ
λέει πς δν χει,
π
ς κρυώνει, πς πάγωσε...
«
λα μέσα κοριτσάκι,
τ
τραπέζι μας στρώθηκε
κι
ναμμένο εναι τ τζάκι!»



                                                                     



                                     






      " Το ναυτόπουλο" του Γ. Βιζυηνού

Τα νέφη αστράφτουν στο βουνό,
βροντούν και μπουμπουνίζουν,
σκεπάσανε τον ουρανό,
το κύμα φοβερίζουν.
Ο νέος ναύτης τραγουδεί,
και το πανί του σιάζει:
«Εγώ είμαι ελληνικό παιδί,
το νέφος δε με σκιάζει!»

Αγέρας πέφτει στα πανιά
τα σκίζει και τ' αρπάζει
και συνταράζει τα σκοινιά
και το κατάρτι σπάζει.
Ο νέος ναύτης τραγουδεί,
παρών όπου προστάζουν:
«Εγώ είμαι ελληνικό παιδί,
άνεμοι δε με σκιάζουν!»

Η θάλασσα λυσσομανά
και κυματεί κι αφρίζει
το πλοίο του καταπονά,
το σκα και το σκορπίζει.
Ο νέος ναύτης τραγουδά
και μια σανίδ' αρπάζει:
«Εγώ είμαι ελληνικό παιδί,
φουρτούνα δε με σκιάζει!»

Το ένα κύμα τον πετά
και τ' άλλο τονε χάφτει
κι η μαύρη θάλασσα ζητά
να καταπιεί το ναύτη.
Μ' αυτός ακόμα τραγουδεί
και κολυμπάει και πάει:
«Εγώ είμαι ελληνικό παιδί,
κι ο πλάστης με φυλάει!»

  
                                                              



                                                                

" Σπίτι με κήπον" του Κ. Καβάφη


Ήθελα να ’χω ένα σπίτι εξοχικό
μ’ έναν πολύ μεγάλο κήπο— όχι τόσο
για τα λουλούδια, για τα δένδρα, και τες πρασινάδες
(βέβαια να βρίσκονται κι αυτά· είν’ ευμορφότατα)
αλλά για να ’χω ζώα. A να ’χω ζώα!
Τουλάχιστον επτά γάτες— οι δυο κατάμαυρες,
και δυο σαν χιόνι κάτασπρες, για την αντίθεσι.
Έναν σπουδαίο παπαγάλο, να τον αγρικώ
να λέγει πράγματα μ’ έμφασι και πεποίθησιν.
Aπό σκυλιά, πιστεύω τρία θα μ’ έφθαναν.
Θα ’θελα και δυο άλογα (καλά είναι τ’ αλογάκια).
Κι εξ άπαντος τρία, τέσσαρα απ’ τ’ αξιόλογα,
τα συμπαθητικά εκείνα ζώα, τα γαϊδούρια,
να κάθονται οκνά, να χαίροντ’ οι κεφάλες των. 

                                                    

Ὁ στρατηγὸς καὶ τὰ ζαχαρωτά

Μιχαήλ  Στασινόπουλος
Τοῦ Τάκη κάναμε γιὰ δῶρο 

ἕνα σπαθὶ κι ἕνα τουφέκι 

καὶ σὰ στρατάρχης τώρα στέκει 

κι ὅλο τὸν κόσμο ἀπειλεῖ.

Φορεῖ στὸν ὦμο τὸ τουφέκι 

καὶ τὸ σπαθὶ στὴ μέση ζώνει, 

τὰ γειτονόπουλα μαζώνει 

καὶ τὰ γυμνάζει στὴν αὐλή.

Μὲ τὸ σπαθὶ γυμνὸ στὸ χέρι 

προστάγματα ἄγρια τοὺς δίνει... 

Μὰ ἄξαφνα κάποιον διακρίνει 

σοκολατάκια νὰ κρατᾶ.

-Ἔ, ψίτ! στρατιώτη, τοῦ φωνάζει, 

πλησίασέ μας ἕνα βῆμα 

(μπρός μου νὰ κάνεις καὶ τὸ σχῆμα) 

καὶ δῶσ᾿ μου τὰ μισὰ ἀπὸ αὐτά!

-Θὰ σ᾿ τά ῾δινα, μά, στρατηγέ μου, 

φορᾶς σπαθὶ...γιὰ συλλογίσου! 

ταιριάζει στὴν ὑπόληψή σου 

νὰ τρῶς κι ἐσὺ ζαχαρωτά;



   






2ο ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ


Δρ Τριανταφυλλιά Νικολούδη
Σχολική Σύμβουλος 7ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής
Ενδοσχολική Επιμόρφωση: «ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ»
2015-2016

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ



§  Παιχνίδι στον κύκλο:  Είμαστε σε κύκλο. Με τη συνοδεία μουσικής, ένα- ένα μέλος της ομάδας, ξεκινώντας από τον εμψυχωτή,  παίρνει ένα μαντήλι, ένα ταγάρι, μία γραβάτα, ένα καπέλο και χρησιμοποιώντας τη συμβολική σκέψη και τη φαντασία του, αναδεικνύει την πολλαπλή συμβολικότητα των αντικειμένων. Οι υπόλοιποι αντιγράφουν αυτόν που κρατάει το μαντήλι.
§  Ομαδικοί- ατομικοί  αυτοσχεδιασμοί:  Με τη συνοδεία μουσικής και τις οδηγίες του εμψυχωτή, περπατάμε  στην πλατεία και συναντάμε διάφορους τύπους ανθρώπων, τους οποίους μιμούμαστε (ηλικιωμένοι, παιδιά, άνθρωποι που έχουν χτυπήσει το πόδι τους, άνθρωποι που έχουν προβλήματα όρασης, σκύλοι, πεταλούδες, πουλιά, φίλοι που πάνε για καφέ, τύποι που σχολιάζουν τους άλλους κ.ά.
§  Αυτοσχεδιασμός σε δύο ομάδες:  Τα μισά παιδιά γίνονται δέντρα, βάζοντας διάφορα πανιά στα κλαδιά τους. Τα δέντρα τα φυσάει ο αέρας, τα χτυπάει η βροχή, τα κλαδιά τους γεμίζουν χιόνι.  Τα υπόλοιπα γίνονται πεταλούδες, σκίουροι, ξυλοκόποι που περνάνε ανάμεσά τους, για να εξερευνήσουν το δάσος, χωρίς να ακουμπήσουν τα δέντρα. Στο τέλος όσοι κινούνται ανάμεσα   στα δέντρα βρίσκουν καταφύγιο στον κορμό των δέντρων.
§  Αυτοσχεδιασμοί σε μικρότερες ομάδες (2-3 ατόμων): Σε τριάδες, αυτοσχεδιάζουμε  πίσω από το πανί, παίζοντας με τις σκιές μας.
§  Σκηνικό δρώμενο:  Χωριζόμαστε σε τέσσερις ομάδες. Η κάθε ομάδα παίρνει διαφορετικό ερέθισμα  και θα παρουσιάσει ένα σκηνικό δρώμενο. Αρχικά μένουν παγωμένοι μπροστά από το ερέθισμα, έχοντας  ήδη επιλέξει τους ρόλους και στη συνέχεια «ζωντανεύουν» την εικόνα, παίζοντας την ιστορία τους,  έχοντας επιλέξει τα σκηνικά αντικείμενα.
1η ομάδα: Έναν πίνακα ζωγραφικής: «Επιστροφή από το πανηγύρι» του Νικηφόρου Λύτρα.
2η ομάδα: Μία εικόνα από την ιστορία της χώρας: «Γυναίκες της Πίνδου» .
3η ομάδα:  Μια εικόνα από παλιό αναγνωστικό.
4η ομάδα: Έναν πίνακα ζωγραφικής: «Η οικογένεια του κυρίου Πάτρισον από το Σικάγο». Θεόφιλος Χατζημιχαήλ.
Όλες οι ομάδες μαζί:  «Σκηνή από τα βουνά της Πίνδου» με αφήγηση του εμψυχωτή.

§  Ολοκλήρωση εργαστηρίου:  με την ολοκλήρωση των δρώμενων, όλη η ομάδα συζητά τα θετικά και τα αρνητικά  όλης της  δράσης.

                         
Χαιρετισμός στην ομάδα με την αξιοποίηση της πολλαπλής συμβολικότητας των αντικειμένων

Με ένα μαντήλι...



          



Με ένα ταγάρι....









                                                 


Με ένα καπέλο...




 

Με  μία γραβάτα...







Περπατάμε στην πλατεία και γινόμαστε....



Ηλικιωμένοι







                                                                                 



Παιδάκια










Φίλοι που περπατάνε...



...που πάνε για καφέ

...ζευγάρι



Άνθρωποι με χτυπημένο πόδι


Άνθρωποι με προβλήματα όρασης




Ζώα  - Πουλιά



Δέντρα που τα φυσάει ο άνεμος



Πεταλούδες


                                                                       
Δέντρα με πανιά στα κλαδιά τους που...  

                          











...ανάμεσά τους πετάνε πεταλούδες

                                                                                                                                            

Περπατάνε σκίουροι,






Διάφορα ζώα,


Ξυλοκόποι




Όλοι μαζί γινόμαστε μια αγκαλιά



   




Αυτοσχεδιασμοί με τις σκιές





                                                                                                     




 





















               














Αναπαραγωγή δρώμενου με ερέθισμα

Α) Τον πίνακα του Νικηφόρου Λύτρα: "Επιστροφή από το πανηγύρι"







    






Β) Μια εικόνα από παλιό αναγνωστικό








                                Γ)  Τον πίνακα του 
Θεόφιλου Χατζημιχαήλ:«Η οικογένεια του κυρίου Πάτρισον     από το Σικάγο». 
 












       

 

Δ) Μια εικόνα από την ιστορία της χώρας: «Γυναίκες της Πίνδου» .


















Ομαδικός αυτοσχεδιασμός με αφήγηση του εμψυχωτή πάνω στην εικόνα: 
«Γυναίκες της Πίνδου» .





          


                   

3ο ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ

Δρ Τριανταφυλλιά Νικολούδη
Σχολική Σύμβουλος 7ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής
Ενδοσχολική Επιμόρφωση: «ΟΙ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ»

2015-2016

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
§  Παιχνίδι στον κύκλο:  Είμαστε σε κύκλο. Με τη συνοδεία μουσικής, ένα- ένα μέλος της ομάδας, ξεκινώντας από τον εμψυχωτή,  φοράει, μία κάπα, ένα  καπέλο, ή κρατάει ένα μαντήλι  και μιμείται με τη στάση του σώματός του και την έκφρασή του ένα ζώο. Η υπόλοιπη ομάδα τον  μιμείται.  Μόλις η μουσική σταματήσει, δίνει τη σειρά του στο διπλανό του. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται μέχρι να κάνουν όλοι.
§  Ομαδικοί- ατομικοί  αυτοσχεδιασμοί:  Με τη συνοδεία μουσικής και τις οδηγίες του εμψυχωτή, γινόμαστε παιχνίδια και κινούμαστε ανάλογα (τρενάκια, κούκλες, σβούρες, στρατιωτάκια, κ.ά.)
§  Παντομίμα σε ζευγάρια:  Χωριζόμαστε σε ζευγάρια. Τα μέλη από κάθε ζευγάρι,  «συνομιλούν» μεταξύ τους. Τα ζευγάρια κουβαλούν προσεχτικά, κάτι βαρύ, κάτι ελαφρύ, κάτι εύθραστο, κάτι ανατριχιαστικό….
§  Αυτοσχεδιασμοί σε μικρότερες ομάδες (2-3 ατόμων): Κάθε ομάδα, έχει αναλάβει να δείξει με όποιον τρόπο θέλει, μια σκηνή  που έχει σχέση με την καθημερινότητα  (επίσκεψη στο ιατρείο, παιχνίδι στην παιδική χαρά, μάθημα στο σχολείο, πελάτες και πωλητής, κ. ά)  
§  Σκηνικό δρώμενο:  Χωριζόμαστε σε τέσσερις ομάδες. Η κάθε ομάδα παίρνει διαφορετικό ερέθισμα θα παρουσιάσει, με όποιον τρόπο θέλει  ένα σκηνικό δρώμενο, έχοντας κάνει την ανάλογη διαμόρφωση του χώρου και  έχοντας επιλέξει τα σκηνικά αντικείμενα.
1η ομάδα: Εικόνα με μία πλατεία και ανθρώπους.
2η ομάδα: Ένα ηχητικό ερέθισμα.
3η ομάδα:  Μία διαφήμιση.
4η ομάδα: Εικόνες που τις βάζουν στη σειρά και φτιάχνουν μια ιστορία την οποία και παίζουν.
§  Ολοκλήρωση εργαστηρίου:  με την ολοκλήρωση των δρώμενων, όλη η ομάδα συζητά τα θετικά και τα αρνητικά  όλης της  δράσης.

"Γινόμαστε ζώα, φορώντας  μία κάπα ..."



 






"... κρατώντας ένα καπέλο ..."







"...  ή ένα μαντήλι..."

















"... ή  μία γραβάτα..."







"Γινόμαστε παιχνίδια"

                                                               

                 Στρατιωτάκια                           






 Μπαλαρίνες







Τρένο




Λαγουδάκια 


Μπάλες



Ποδήλατα




Κουρδιστά παιχνίδια

Μαριονέττες


Ρόδες




"Περπατάμε, κρατώντας κάτι πολύτιμο, εύθραυστο..."

















"...Κάτι βαρύ..."


















Σε ζευγάρια,  "μιλάμε" με παντομίμα






Αυτοσχεδιασμοί  με ερεθίσματα από την καθημερινότητα

"Ασθενής και γιατρός"









"Μητέρα που μιλάει στο τηλέφωνο και παιδιά που..."



"Συνεργείο αυτοκινήτων"







"Εκκλησία"





"Σχολείο"





"Κακόφαγο παιδί"




"Καταστηματάρχης και Αγοραστής(ες)"





"Μια μέρα στην παιδική χαρά"







Αναπαραγωγή δρώμενου με αφορμή 

Α) Ένα ηχητικό ερέθισμα...

... από ήχο  απογείωσης αεροπλάνου



...από σφύριγμα τρένου






...από σφύριγμα πλοίου







.... από  μαρσάρισμα αυτοκινήτου




Β) Εικόνες που συνδυάστηκαν 
και με αυτές δημιουργήθηκε μια ιστορία

1.









2.












3.
 
     

                                    


















4.












Γ) Μία διαφήμιση

1.






Ή





2.




Ή








Δ) Μία φωτογραφία, εικόνα...


1.












2. 





3. 






Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια, αποχαιρετιόμαστε


























Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου